AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.923

Köpa sprayfärg

Tänkte laga en liten rostskada. Har Mekonomen eller Biltema bra lackspray som jag kan använda? Färgen jag har är "Helrot".
E3
1.828
E36
USA bilar
Vill du få det bra med spray, så leta reda på en lackfirma som säöljer "äkta" bilfärg på spray! Betydligt bättre än de sk bättringsfärgerna som finns
Niclas.S
Mekonomen, iaf här i stan, blandar ordentligt tvåkomp-färg dom med, men de har även vanlig bättringsfärg.

OO=00=OO
e3
274
e36328i
328i limo -96
har provat Ok, mekonomen och BMW original sprayburk och den enda som hade rätt kulör var original, iaf när det gäller kod 309 (arktissilber met.)
Köp sprayen på Bmw istället!
Var o hämtade min sprayburk som jag beställt häromdan o den kostade 135kr. Inte mkt o bråka om... Köper hellre på aukt. ställe än på mekonomen o får en halvtaskig nyans...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Resultat beror ju också mycket på hur lacken är i skicket,är den några år gammal bleks/mattas den ju alltid ut något,och spraylacken man köper har ju kulören som den är när den lackas på som ny..

Så har man en lite äldre lack är de en lackfirma som gäller om man vill ha ett riktigt bra resultat,dom har ju färgkartor mm så dom ser ju direkt hur den ska blandas..
E3
1.828
E36
USA bilar
Oavsett om du köper sk bättringsfärg på BMW eller någon annanstans så blir det den sämre sprayen, köp hos en billackförsäljare, som kan pumpa på spray så blir det rätt, glöm allt vad OK, och Biltema heter i det fallet om det ska bli bra, bäst är givetvis att spruta men det var ju en annan sak..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.