|
|
|
|---|---|
|
Tänkte dela med mig av det som hände mig igår och idag: På väg ner genom landet med stora hästsläpet bakom 530:in så började det låta mullrigare om motorn i uppförsbackarna, stannade men kunde inte se eller höra något fel. Ca 20 mil senare hade mullret ökat i volym och nu visslade eller kanske snarare pös det när man trampade ner kopplingen och varvtalet sjönk, bilen lät helt enkelt som en lastbil. Jahapp vad är det nu för dyr pryl som har gått denna gången då tänkte jag.. turbon, dieselpumpen???? Nåväl idag hade jag möjlighet att komma under bilen och ser då att nummer 1 på denna bild: Länk hade spruckit upp hela vägen runt röret närmast turbon, ca 5cm från anslutningen till turbon. Som tur va var min lillebror hemma och svetsade snabbt ihop delarna, det var perfetkt passform på brottytan och vi moterade tillbaka rören. Det fungerar nu perfekt! Frågan är ju om detta kommer att drabba många 530D? Har läst här på forumet att det är inte helt ovanligt på E34 TDS:erna att motsvarande rör går av. Jag kan tillägga att ett ny del på bmw kostar i runda slängar 6000:- så det kan vara värt att svetsa själv. /Fredrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.