|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har lite funderingar angående min M5a. Kom just hem från en långtur til Falsterbo. Mycket fina bilar där nere. M6 på breställ, mumms. Några miil innan vi var hemma igen så stod det EDC not active på displayen. Var nyss ute och kollade säkringarna men såg inte att nån var trasig. Vilken säkring har EDCn? Har ju bara tittat på säkringarna, inte plockat ur dom och mätt. Sen har jag ett ylande ljud i från vänstra sidan av motorrummet, andra sidan från insuget alltså. Jag har bara hört ljudet innifrån bilen. ibland ylar det bara lite kort och ibland flera sekunder. Det sker inte särskilt ofta men det verkar va mest när man står still men med motorn igång. Nån som har några tips? Vill inte lämna in den för det har jag inga pengar till just nu. Skulle bilen behöva ett verkstadsbesök så får det vänta till i vinter eller nästa år. /Ola | |
|
HEJ DU KÖRDE SÄKERT GENOM REGN I STORA MASSOR? TRASIGA GUMMI TÄTNINGER brukar det vara. Låt bilen stå i solen så försvinner det kan ta ett par dar. Så har det varit för dom flesta. Även mig. 2 svar Låter som luftbumpen sitter nedanför kammspännaren. inte säker om dom monterades på 94ans mod. |
|
|
OK. Det regnade nått fruktansvärt i höjd med Gislaved ungefär. Då örää det ju troligt att det kan va det som är boven. Hoppas att det försvinner. Det är ju en luftpump som går igång när bilen är kall. Låter som en helikopter eller så. Är det den du menar? Den verkar funka fint inga konstiga ljud eller så. Eller finns det fler luftpumpar? |
|
|
Nu har bilen stått i garaget i sen i söndags men EDCn vill inte igång. Finns det nått mer jag kan kolla upp? |
|
|
Det finns en elbox under baksätet som styr EDC:n, kolla upp den. Det kan även vara anslutningarna ute vid hjulen som blivit fuktskadade. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok ska kolla den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.