AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
759

Byte av lilla rutan vänster bakdörr.

Nu har ungarna varigt framme igen, slagigt sönder busskuren 100 m bort samt även passa på när dom ändå gick längst vägen att slå sönder lilla rutan bak på vänster sida den som är mellan rutan som du kan veva ner och sista stolpen.
Ser att den är integrerad i dörren.

Hur svår är den att byta?
Är den limmad?

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vilken bil gäller det?

/Per
Det var en väldigt bra fråga.

Var väldigt frustrerad när jag skrev inlägget.

Det är en bmw 525 92:a
Den är, svar ja, limmad.
Så pass limmad att jag gav upp när jag skulle ha ut den.

Har för mig att det även var någon list med några metallclips i. Knepigt som fan.
Konstigt nog knäckte jag inte rutan på kuppen...

söören
så här är de. ska du ha ut rutan hel brukar den vara lite knepig. men nu har ju du turen att den är trasig. den sitter endast clipsad bara att pilla lite i glaset. den nya rutan kan vara lite knepig att slå i alla clips ska fästa. använd mycke silikonspray eller såpavatten eller liknande. glöm ej att kolla så att listen runt rutan som sitter på dörren sitter bra innan du slår dit rutan, blir knepig att få snygg annars. den är inte limmad någon stans om de är original

Hur mycket av dörrsidan måste man plocka bort?
söören
inget räcker om du tar en plast kil eller något liknande och trycker skraplisten ( den som ligger mot rutan ) uppot. börja i ena hörnet och jobba dig mot andra men försiktigt så att den inte blir böjd. (lite gör inget)

Nu har jag hittat en ruta på skroten 100 kr om du tar ut den själv hette det.

Och jag kan säga den ÄR limmad jag och en granne höll på i en timme med att meka ut den och då vad ändå dörrklädseln borta.
det vara bara ta en kniv och skära, clipesen verkar bara sitta där "just in case" om limmet släpper.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.