|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hjälper en polare att leta bil, kollar lite på E32. Jag är inte så hemma på sjuserien. Vad ska man tänka på? Vad tror ni om detta ex? Är det rätt pris? Länk | |
|
Tjena! Du den bilen är såld!, kollade själv på den innan jag köpte min. Det som man ska kolla på är väl skicket och inte stirra sig blind på miltalet, se så att allt elektriskt fungerar, om motorn tickar? missljud? servicebok om det finns. rost-> baklucka, under lister på dörrarna, tank lucka, om motorn tickar så är det antingen fel på ventilerna eller sliten kamaxel som är ett rätt så vanligt fel på E32:or i allmänhet. Kolla också bromsarna och alla leder, bussningar, kan kosta en del att byta. Även stötdämpare bak o fram. Även vibrationer när du kör. Hissa även upp bilen och se hur t ex bromsrören ser ut, kan vara skadade, sen avgassystemet går väl på runt 3-4000 kr till tex en 730, så kolla så att det inte läcker. |
|
| Angående pris så får man vad man betalar för, finns E32:or från 5000 -> 90000, de allra billigaste kan vara skrot eller GDS bilar, för att få en någorlunda fin så får man väl ge minst 19'-20', men klart de för 14'-15' funkar väl också men lite småfix lär väl behövas, t ex den bilen som du visade, kopplingscylindern var defekt på den, så att man var tvungen att trampa upp trycket emellanåt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.