AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.812

BRA eller DÅLIGT köp????

Sida 5 av 5
Tjenare

Verkar som om denna LIKVID bara har sin bil som statussymbol... Inget illa om Ferrari men jag tycker man skall ha en sån bil pga intresse.. inte för att synas.. eller hävda sig...

>>Vilken bil tittar folk på om en M3 eller Ferrari kommer inne i stan?

>>Jag behöver inte bevisa något, jag behöver bara säga Ferrari så blir det tyst bland bekanta.
Det är respekt!!!

Har man ett sant bilintresse så skiter man i ovantående..pinsamt

//John

Håller med dig fullständigt. För det första behöver jag inte en Ferrari för att få respekt av mina vänner/medmänniskor, samma gäller säker er andra också. Jag skulle inte respektera en person som äger en Ferrari mera än en person som kör en gammal risig volvo, sanningen finns inte i bilen utan under skinnet. Men likvid tycks ha lite andra mål i livet än oss. Och grymt barnslig.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Hells.A.
NOMADS FINLAND
Emil
Likvid: Ferrari högre status en BMW? Det beror väl på hur man ser det. Dyrare bilar har givetvis högre status än billigare. Men ta din Ferrari och glid genom t.ex. Stockholm med en BMW Z8 precis framför dig får du se vilken bil folk tittar på. Sedan är ju lite med grejen med M3 och M5 att dom SKA vara diskret. Dom köptes inte av folk som vill att det ska stå över hela bilen ”titta hit gott folk jag har pengar”. Så jag förstår inte vart du vill komma.

Vill du ha en bil som verkligen har karisma och syns så är det ju inte en Ferrari du ska ha utan lokal konkurrenten Lamborghini. Om du parkerar din Ferrari bredvid en Diabolo så hjälper det nog inte om du ställer dig på taket och gör helikoptern folk kommer ändå inte veta att du över huvudtaget existerar.
Ang. kompressionsprov tidigare i "tråden".
Man kan med ett kompressionsprov skilja ut om det är otäta ventilstyrningar eller slitna kolvringar som ger kompressionsförluster.
Göres genom att först ta ett kompressionsprov.
Spruta in motorolja i cylindrarna, och sedan ta ett kompprov igen.
Om cylindrar med dåligt komp vid det första testet, senare vid det andra visar sig få bättre komp., så är
troligen kolvringarna dåliga.(Och ventilstyrningarna täta). Oljan gör nämligen att tätningen mot cylinderväggen förbättras.
Om den dåliga kompressionen finns kvar efter det andra provet, så är styrningarna slitna.

Bara som en upplysning. MVH/R.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Du som gillar ferrari !!vill bara berätta att jag sett en ferrari som fått pisk på strippen!!!
kör du 15 000 mil med din bil så får vi se!!
tycker du dino oxo e kvalle`????

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är en sak i Likvids argument som inte riktigt stämmer!

Han skriver "Jo jag tittade på en gammal M3 förut men jag köpte en Ferrari istället."
Tittar man på hans gamla inlägg skriver han: "Jag tänkte köpa en M3:a 96-98 årsmodell."
SAMTIDIGT har han angett att han REDAN äger: "Ferrari 328 GTS - 1989
Sv-såld, röttskinn, svart"

Min fråga är nu i vilket inlägg Likvid ljuger?

Det känns som han enbart är ute efter debatt (vilket han lyckas med)!

Mvh
Johan B

Sphinx
Jag var bara tvungen att vara med lite på pajkastningen.

Jag har ju varit ägare av ett antal turbo Porschar och nu mera en BMW M3, jag är mycket nöjd med min 15000mils gubb racer som "Likvid" uttrycker det.
Visst Ferarri är handbyggd! Men av vem? En svårt inkompetent "spracho" till italienare, finns det någon annan bil som håller så jämn låg kvalitét?

Ja jag har sagt mitt,
Porsche: den riktiga kvalitéts sportvagnen.
Ferarri: Usel kvalitet, dålig väghållning, fult överhäng i fronten,

SPHINX
BMW: Bra kvalitét, bra prestanda,
Till likvid

Du sa något om 300-400 hk...

328 GTS

Den har 270hk vid 7000 varv
305 Nm vid 5500 varv

Utdrag ur AutoMobil Nr 11/01
Ferrari 328 GTS -88 mot Honda NSX -94
"... var försiktiga när ni stänger huven, trycker ni fel så blir det bucklor."

"Varningarna är berättigade, till skillnad från Hodan känns Ferrarin ömtålig"

"Inte som i de italienska åttiotalsbilarna där frågan handlar mer om när, inte om, sakerna ska trilla loss."

"Stolsryggen är kort och slutar långt ner på ryggen, nackstöden räcker inte till för att skydda nacken vid en kollision och instrumenten är svårtydda."

"Ratten har en busslutning och man sitter som en apa."

"Även Ferrarin har elektriska fönsterhissar och speglar, men funktionen är något chansartad."

Jag älskar Ferrari, svårt att tro kanske, men så är det. De berör mig mer än BMW, trots att jag upplevt fler av M-modellerna och "bara" en gammal 308...

Men att snacka om att BMW inte håller kvalitets mässigt är lite fel...

Varför börjar Ferrarins pris falla efter 5000 mil?
Jo, för att det börjar bli dags att renovera...

Varför Ferrari har ett högre andrahands värde?
Hur många 328 GTS såldes?
Hur många M5:or?
Ferrari vill inte sälja hur många bilar som helst per år. Varför? Jo, för att inte minska exklusiviteten.
BMW säljer så många de kan...

Men du har ju lyckats med ditt inlägg, du har provocerat...

I framtiden SKA jag oxå ha en Ferrari, tills dess får jag "nöja" mig med BMW´s M-modeller.

FORZA!!!

Du har visst inte sagt 300-400hk...
Ber om ursäkt för det påståendet.
viobebe
M3 E36 har nu hamnat i 80.000:- kronors klassen, den lär fortfarande sjunka.
ba
11
badcam70
M5 Touring -92a
Har åkt en Ferrari 328 80tal och den påminde mer om min Camaro-70 i byggnadskvalite och har inte heller samma manlighet Camaron mycket mer brutal,M5an däremot den är ett under av Tysk ingengjörskonst ja det är bara att ställa sig upp och göra vågen........ja just det GM byggde ponybilarna för att dom skulle hålla max 2-3 år sen skulle ungdomarna handla ny större familje vagnar och ja det betyder väl cirka 5000mil låter ungefär som livslängden på en 328GTS......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.