|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
2002tii: Du har 100% rätt alla borde ignorera LIKVID. Men elden går ju lös i själen liksom, då man läser sådana dumma inlägg. Frrarie forum tycks behövas. Ferariii slitstyrka? Ryssar på månen? Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
| Ett passande namn på ett sådant forum kunde vara "klubben för inbördes beundran". | |
|
Vi gör så här... Vi slänger iväg frågan till Likvid om vart du jobbar? Vilken firma? Tycker att han luktar "oäkta"... En bilförsäljare med ett Hotmail-konto som mail *Hmm* |
|
Likvid |
Tydligen så svarar ni på mina inlägg ändå. Jag vet, alla kan inte köra eller äga en Ferrari, det krävs lite erfarenhet att köra en sån bil. En BMW är ju bara trycka på gaspedalen. Gör BMW bilar med manuell låda fortfarande? Vilken bil tittar folk på om en M3 eller Ferrari kommer inne i stan? Ferrarin så klart, det spelar ingen roll hur gammal Ferrari du har, den har redan statusen och äran. Vad har BMW? inget, dom tillverkar allt från fattigmans 318i till rikemans M5:or. Jag har en BMW, vadå för någon? en 316i, whoa!! du har en BMW. Det är så barnsligt..... Jag behöver inte bevisa något, jag behöver bara säga Ferrari så blir det tyst bland bekanta. Det är respekt!!! För övrigt har jag ingen anledning säga vilken bilhandlare jag är, tror ni jag är helt dum eller att säga det för ni ska ha kul? |
|
Nej inte för att ha kul, men för att du inte kan bevisa att du är bilhandlare och inte en omogen "nätsurfare" som har för lite att göra... Fram med korten nu |
|
|
Antagligen för att du inte är bilhandlare? Nåja det är ju bara bra för dig om du inte är, finns väl inga seriösa bilhandlare iallafall. Ber nu forummoderator se över dina inlägg. Tydligen vill du endast ägna dig åt själv beundran och klaga på oss "sämre" människor som kör BMW! Men jag tycker det är för tragiskt att man måste annonsera ut sitt Ferrari-ägande som du. Du LIKVID är den förste Ferrari ägare jag vet som är hög i korken, och jag tror det beror på att närmare än en affisch på väggen har du inte kommit en Frerrrerrrriiii "ferrari". Hur som helst beter du dig väldigt omänskligt. Det kan ju liknas vid krigsförklaring eller självmord att gå in på en BMW sida å börja skryta om sin ferrari. Inte farligt smart enligt mig. hälsa din Frerari från mig. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
netsix |
Jada, jag försöker vara en seriös bilhandlare men likvid ger inte intryck av att vara det, om han nu ens har kört en bil överhuvudtaget i sitt liv. Hur kan någon visa respekt för dig likvid? För mig är du bara en fis i rymden, fast du råkar åka FERRARI. Jag har inte sett en fräsch Ferrari som gått över 2500 mil, över det är bara skräp. Vad är "röttskinn"?? /netsix |
Grusse |
"Likvid" Tror du att du är något för att du åker Ferarri? Du verkar tro att alla vill åka ferarri och att det är så speciellt. Chefen på jobbet åker Ferarri till jobbet varje dag (sommartid)och tycker det är en klart överreklamerat märke, inte direkt någon kvalité. BMW har i alla fall gott rykte när det gäller kvalité. Fattar inte hur du orkar ödsla tid på detta forum. Stick här ifrån GOSSE (GUBBE) om du inte har något vettigt att komma med. |
|
Netsix: Det ska nog stå råttskinn! Likvid:Inser du inte att du säger emot dig själv när du skryter upp din (fattigmans)Ferrari och sedan hävdar att du inte behöver bevisa något.Montera melodispelande tuta också så får du ännu mer uppmärksamhet/respekt.Var du mobbad i skolan också? |
|
|
Ja jag måste då säga att bättre förarmiljö och ergonomi framför ratten än BMW's finns inte! Hur än dyr bilen blir. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Hej Allesammans!!! Detta va då en skojig diskussion! =) Synd att jag inte hittade den tidigare! Har tyvärr inte orkat läsa igenom allas inlägg såhär vid midnatt, men "vissa" personer måste nog läsa på läxan bättre! =) För det första! En BMW från 93 (9år gammal är icke en slutkörd bil). Själv äger jag en 94:a som har rullat 14000mil och den innehar näst intill nybilskänsla. Troligen mer än vad en Ferrari skulle kännas som vid 14000mil =) Jag tror som vissa andra här att "Likvid" är en grabb som Surfar här på BMWPower och jäklas lite. Börjar faktiskt bli rätt jobbigt, eftersom vi har sluppit sånna typer rätt länge. Innan detta forum förnyades (d.v.s. innan det fanns inloggning o.s.v.) så fanns det många liknande inlägg. Och 95k för en M3-93???? Tror Likvid att han ska sänka marknadspriserna? 125k skulle jag liksom andra klassa som billigt... Så lägg av med det där tramset... Tack för ordet! Mvh Tobias |
|
|
Hehe, ja, det var synd att man inte hittat det här tidigare. Lite gammal hederlig munhuggning är aldrig fel. ;) Lite synd att "likvid" numera är ett minne blott, med denna signatur, han kanske kommer tillbaks i annan skepnad. I sådana fall vill jag att han ska veta att om jag fick välja mellan en Ferrari 328 GTS och en kalasfin 745 Highline, så skulle jag välja Highlinen. Förutsatt att inte pengarna spelar in, men det verkar ju å andra sidan vara anledningen till att han har sin bil (för att visa att han har pengar) så det var väl inte mycket att diskutera. Nej, ber om ursäkt för detta inlägg, nu återgår vi till något vettigare istället... Snikiga och pengagalna "bilentusiaster" är det värsta som finns! De borde starta ett PengaPower forum istället och låta oss trivas utan pekpinnar om vem som kan köpa vad och därför är bättre och tuffare än någon annan. Tycker jag! Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
Tjosan, jag kom på en annan sak, jag kan be en kompis dra ut en lista på alla svensksålda, svarta, 328 GTS från 1989 som rullar i Sverige (bilregistret) så lär vi ganska enkelt ska kunna filtrera ut likvid. Det är inte många, 2-3 st kanske. Återkommer med resultat i nästa vecka! Hihi.. undrar om någon kommer få svårt att sälja något till oss i framtiden... :) Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
-:BeeMWe:- |
Kommer alla ni på denna tråd från gti.nu ? |
|
Klart vi gör, du också (eftersom du numera är en del av tråden ;) min gode man! Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
-:BeeMWe:- |
Jävligt barnsligt att pracka ned på någon bara för han värderar en M3a till bilhandlarpriser och för han kör en jävligt fin Ferarri(som kostar 50 000 i underhåll om året och har kamremmar som något sa nedlåtande). quixotic2 d va du som hade den där blåa 635an va? Jag fick 520n såld, borde kanske ha hört av mig hehe. |
|
Öhhh... ingen fara, det var så många som ringde att jag själv har haft dåligt samvete för att jag inte hört av mig till alla. Hittade en 735:a i riktigt bra skick för 18.000:- SEK. Ett riktigt knasfynd... så jag är nöjd och glad ändå :) :). Det blir nog att behålla 635:an, jag är så uuuuuuusel på att sälja bil, vill aldrig skiljas från dem. :) :) Angående Ferrariägaren, läs hela tråden och alla hans inlägg så förstår du varför folk är lite putta och gnäller på honom. Han har inte varit direkt "defensiv" i sin attityd om man säger så... hehe. Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
Be.My.Wish |
jahaja..hm... skulle nog titta mer på en BMW.n än Ferrarin om de kom åkande i stan... hur kan man lägga som ett motargument att det är många som har BMW...det är väll ett positivt betyg för BMW? även om det kanske inte är så kul att äga en bil som alla andra har så är det ett gott betyg många vill ha den och många är nöjd med den. bilen kan ändå göras personlig efter smak och tycke. min lillebror så en gång när han åkt en BMW 740 "det är precis som att flyga" |
|
Tjabba !! Undrar om MR "Likvid" fattat det här med bilkörning över huved taget... Han skriver ju: "Varför den gått bara 3500mil är pga jag kör inte på vintern och bilarna tappar i värde när dom gått över 5000mil." Vad ska man med en bil till om man inte använder den ? Ska han låta bilen stå när den gått 4500 LR hur resonerar han ? Någon skrev "Sälj bilen och köp tavlor istället" MKT bra kommentar !!! Vore oxå intressant och veta vad han har för andra bil... ;-) Volvo 144 kanske.. //Jemej |
|
| ...eller årskort på SL kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.