|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
Likvid |
Vi skulle inte ta emot en gammal E36 M3. Men om vi skulle ta in den skulle vi sälja den för 105k Av erfarenhet är dom hårt körde av unga pojkar. Gamla M3:an har blivit dagens Opel Corsa med kjolar runt om. Kamaxeln balanseras i fina motorer, jag vet inte exakt hur BMW gör sina motorer idag men på er låter det som det är Plug And Pray motorer som robotar satt ihop precis som en Japanare. Stämmer att jag måste köra Ferrarin inom vissa intervaller, den är känslig för höga varv när rött och du kan därmed spinna motorn för högt att den kan skära. Men som jag säger är en Ferrari motor ett handbygge med exakthet som kräver ömhet. En BMW är bara en vardagsbil, alla kör nästan BMW idag i Sverige, förut såg man Volvo, idag BMW. Kanske nya sosselådan med fyra hjul? |
|
..........Porr-inredning..........??? |
|
|
Likvid.. Du står här o skryter om din 13åriga gamla ferrari tant.. kom med en ny 550 eller 355 o snacka.. ska du få 400k för din gamla tant?? av vem?? "See you at the Rödljus" |
|
|
Likvid: M3.an kanske inte är sååå dum ändå! Och tydligen finns det fina ex. i Tyskland! Länk |
|
|
Tjenare Likvid! En ferrari är ju en körmaskin. Varför en del bara köper dessa för att samla damm,måste bero mera på penningaintresse än på bilintresse. Slutkörda BMW efter 15000mil? Det beror INTE på bilen isf. Visst har du kamremmar i din ferrari? Det skulle BMW aldrig ha i sina M-modeller. Du har säkert fått från ditt försäkringsbolag direktiv att byta dessa remmar titt som tätt även fast vagnen står o samlar damm i någon lada. Gissa varför? Förresten har du inte lika högt vridmoment som jag har i min uråldriga 535:a,trots din V8:a....:) Mitt slutord=en ferrari är en vägvagn o härlig bil,tråkigt att dessa bilar aldrig får möjlighet att käka asfalt pga mammon. Mvh Janne. |
|
|
"Likvid" Både ditt användarnamn..OCH din taskiga attityd (vilken jag har lagt märke till tidigare..) tyder på att du är en riktigt otrevlig individ! Om du nu kör Feeerrarriiii vad gör du HÄR?, mår du bra av dina små inlägg som klankar ner på BMW och dess ägare? Hitta ett litet Ferrari forum i stället..kort sagt, dra nått gammalt över dig! /K |
|
|
Jag tycker att Likvid börjar få in en och annan poäng nu, även om överdrifterna i syfte att provocera fortfarande florerar... Ja, BMW och däribland M3 har blivit mycket vanligare idag än för några år sedan, men det gör inte bilen sämre och att vissa som kanske skulle köpt Opel Corsa för några år sedan kör M3 idag gör ju ändå inte att bilarna som sådana går att jämföra! Att Ferrari är ett handbygge i högre utsträckning än de flesta BMW är det ju bara att hålla med om, men det handlar liksom inte om samma tänkta användningsområde, volymer och pris heller... Javisst är BMW mer praktisk och mer typ "vardagsbil" än Ferrari som är betydligt mer begränsad... vilket man väljer beror ju till stor del vad man är ute efter, är man ute efter en ren körmaskin så kanske man väljer Ferrari, men vill man också kunna ha med folk eller några väskor i bilen så är BMW ett mycket bättre alternativ... Det roligaste med Ferrari är kanske att de fortfarande väcker ett visst uppseende, vilket BMW väl knappast gör nu när de blivit klart vanligare... men samtidigt kan man då fråga sig vilket bilföretag det är som har det mest framgångsrika konceptet... :) |
|
|
Jag märker att du kan inte ett nada om motor samman sättning mr likvid.Alla kamaxlar balanseras. Sen har jag, som all motorpress kallar den världens bästa sportbil stående i mitt garage, men jag tar inte och skryter över det på en bmw lista, och nervärderar andras bilar på det sättet du gör här. Jag måste säga, att du på minner väldigt mycket om en kille som ledde till väldigt mycket bråk på mailinglistan |
|
|
Som sagt: Länk Tvetydigt snack likvid, du verkar ju vara spekulant på en M3.a! |
|
| SL: *fniss* den var klockren! | |
|
Jag måste skriva lite till..... Ang. Likvids inlägg. Varför man går över till BMW från Volvo är ju självklart,så det behöver jag ej kommentera. Som tidigare skrivits så kan man inte jämföra Ferrari och BMW heller. Sedan tycker jag att du ska sälja Ferrarin så fort som möjligt så den får komma ut ur ladan om du verkligen gillar bilen... Vad använder du för dammvippa Likvid? Är det den flerfärgade med lite gult o rött i eller den vita luddiga?? Hoppas att du tar ut bilen och törs använda den,annars SÄLJ... Sedan köper du lite tavlor o hänger upp på väggen istället. Mvh Janne. |
|
|
Hehe...vicken snubbe! |
|
|
Verkar som han ska byta ferrarin mot en m bil modell nyare än ferrain iaf :) Inget att skämmas över likvid, vi vet att alla som hatar bmw älskar dom egentligen! Är det inte så att du hatar homosexuella också? |
|
| hehe | |
Likvid |
Elaka ni är mot mig. Det är väl inte särskilt snällt och att jag har provocerat är väl överdrivit? Jo jag tittade på en gammal M3 förut men jag köpte en Ferrari istället. En M3 är ju bara en pojkracer. Jo min bil har kamrem, men riktiga bilar har inte servo heller. Spelar ingen roll, ni jämför en löpandebil(m3) på produktionsbandet med en italiensk skönhet som gjorts för hand. Som att fråga vad som är bäst, blondiner eller brunetter? Orkar inte diskutera men ni överdriver era bilar som dom vore något. Alla har BMW idag, inget konstigt. Det är dagens Volvo. |
|
Likvid! En Ferrari behöver ju ingen servo,den står mest stilla. Färgen på dammvippan då? Trist att din bil inte får användas som det är tänkt. Mvh Janne. |
|
|
Likvid -- kan hålla med om en del där, men du siktar så att säga på fötterna när du ska skjuta fågeln... Att BMW är relativt vanlig idag gör ju inte på något sätt att bilen blir sämre, det är ju snarare ett bevis på att de verkligen lyckats... du kan ju jämföra den med Volvo när det gäller antalet bilar i trafik (även om det skiljer väldans mycket), men du kan ju inte jämföra den med Volvo när det gäller själva bilen och absolut inte om du ser bakåt några år... Att Ferrari lyckats behålla en viss exklusivitet genom få tillverkade/sålda bilar är ju på både plus och minus, visst det är lite status i märket men de lyckades ju inte överleva som på egen hand som fristående tillverkare... Ska du jämföra Ferrari och BMW så är det nog Z8:an som befinner sig i samma segment... och de är inte heller så vanliga vad jag vet... |
|
|
UUUUUUUUUUUUT härifrån!!!!! Fan vad du provocerar...... |
|
netsix |
Likvid "Gå till en bilhandlare fråga honom vad han skulle betala för en 93:a M3 som dessutom är importerad. Han skulle antingen säga som jag sa, 85-90k eller vägra ta emot den" Du kan ju aldrig jämföra vad en bilhandlare betalar för en bil och vad en bil kostar för en privat konsument. Sen säger du att en BMW är så gott som slut vid 15000 mil. Skitsnack, min går som en dröm och den har gått 15700 mil. Och jag har kört många nybilar så jag har lite att jämföra med om man säger så. En ferrari som gått 3500 mil inger ungefär samma kvalitetskänsla som en BMW som gått 30000 mil. " Dagens Volvo", fnys..... Detta är ett forum för BMW intresserade inte för folk som bara går in och kritiserar. Dina tidigare inlägg har till 90% handlat om kritik mot våra bilar och då särsklit importerade bilar. Jag tror att i detta forum så är det 75% ägare till importerade bilar (bla jag själv). Försöker du gå in och värdera ner alla bilar för egen vinnings skull eller vad är det frågan om, med tanke på att du är handlare. Jag är själv bilförsäljare och tycker tex en sådan bil som jag har är alldeles för billig ute på marknaden med tanke på vad man får. Dina inlägg tror jag att alla på detta forum klarar sig utan. /netsix |
| Att M3 E36 och M5 E35 är ganska "kalla" på begmarknaden är väl bara att acceptera? Förmodligen är en fin M3 Sport Evo (E30) värd mer än en M3 3,0 93-95. Det är ju naturligvis tillgång och efterfrågan som styr detta, så den mest prisvärda E36:an bör vara en fin ärlig GT. Köp en sådan och kör i 10 år och förlora princip bara vad inflationen tar (ialla fall om den får samma samlarvärde som Sport Evon). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.