AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
708

verkstadstips lund?, ang kamremsbyte

har haft otur med verkstäder hitills... vill inte råka ut för en som gör ett dåligt jobb nu är det gäller ett kamremsbyte, har nämligen hört skräckhistorier om verkstäder som inte byter kamremmen när man lämnar in bilen, eftersom det är så svårt att kontrollera bytet efteråt...

kan någon tipsa mig om pålitlig och bra verkstad i Lund med omnejd? Billig sådan givetvis, annras skulle jag åkt till BMW... ;)

Bilen:
Länk
varför inte prova Need For Speed i Malmö. ligger på rätt sida Malmö om du kommer från lund. Precis vid returbilen om du vet var det ligger. läs mer på hemsidan www.nfs.nu

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
vad bra. ska kolla upp det!

Bilen:
Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Inte säkert att BMWs verkstad gör jobbet riktigt heller =) Såg det krångligt ut jobbet tycker du? Som jag beskrev i Länk

Det är gjort på 2 timmar om du har lite mekvana.

/Per
hej per. nja, jag hade tänkt göra det när jag var på semester hos päronen, har nämligen inget garage själv... men som det ser ut nu så får det nog bli inlämning på verkstad... den har rullat 6000 mil på den gamla remmen nu.

Bilen:
Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
OK då bör du byta den så fort som möjligt. (Inkl. spännrullen.) Men minst lika viktigt som miltalet är åldern på kamremmen. Den ska bytas vid 6000 mil eller vart 4:e år, det som inträffar först.

/Per
Kan också rekommendera Need For Speed i Malmö.
Där byter de garanterat kamremmen om du ber om det.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Al
331
Alfred
M5 2001
Tror inte Nfs tar på sig ett kamremsbyte. Men ring o fråga tobbe på 040 977919
tack, det ska jag göra-

Bilen:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.