|
|
|
|---|---|
|
hej. kan man kolla om antennförstärkaren är trasig? har försökt få liv i min under längre tid.. har inte glömt det klassiska att koppla 12V till vita sladden.... kan inte riktigt förstå vad som skulle orsaka ett haveri på en sådan sak, så jag vill gärna ha svar på om man kan felsöka den på nåt vis. tacksam för svar. Bilen: Länk | |
|
...jag kanske ska tillägga att jag inte får någon mottagning på radion, därav mitt slutsats att den är förmodligen är paj. ;) Bilen: Länk |
|
|
Behöver inte vara förstärkaren, då den bara hjälper till, sas. ufs. att det inte är "kabelbrott", då är man stekt... Antennförstärkaren ligger vid bakstammen (iaf. i min bil..). Annars är det HF-antennen i B-stolpen på förarsidan som spökar... kolla upp den! /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
finns det en antenn där också? trodde antennen fanns i bakrutan? Bilen: Länk |
|
|
BMW har ej rutantenn! De har alltid antennen placerad i B-stolpe höger! Gäller E34, E32, E28, E24, E31 BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
| Visst har BMW rutantenn! | |
|
Nej... Det trodde jag också, när min föredetta maxutrustade 530V8 fick mottagningsproblem i radion o jag åkte till BMW för att få reda på om det var fel i rutan eller var det nu kunde vara fel. Men i rutan satt minsann ingen antenn sade de.... De slingor som finns i nederkant på framrutan på E32 o vissa E34 är elvärme för att förhindra att torkarna fryser fast. Nu gäller detta iofs. E34 o E32 samt de andra modellerna i den serien o föregångare. Vad E38/39 mfl. har, vet jag inte alls. (har sett "hajfenor") Normalt sett är det ju rutantenner, men tydligen inte i detta fall. Ps. Jag menade naturligtvis FM/AM-antenn i föregående inlägg... BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
| Det var konstigt för min 520 T har antennen i vänster bakruta och en f.d. 535 E34 hade antennen i bakrutan. | |
|
Ja, så kan det säkert vara, pga. Touring! Så har Volvo också, i 855 -93! Jag tror det kan skilja mellan modeller o kanske då helst, mellan vilken stereoutrustning man valt från fabrik... Detta kanske borde kollas upp? Jag kan kolla med BMW, så vi får det rätt! Vad jag vet är det B-stolpe som gäller, + antennförstärkare i bakstammen (kablaget ) Jag såg o tog i min fysiskt, på min förra E34:a, så där var det rätt, som BMW sade... Men, De behöver ju inte alltid ha rätt i allt... :-? /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
Nej på sedaner med!! iaf min -96A se här: Länk två överst i bakrutan är antenn resten värme!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Antennen sitter i bakrutan på de flesta nyare BMW, inkl E32 och E34. Det finns olika typer av bakrutor beroende på vilket antennsystem (diversity eller vanligt) man har. 'Min antennförstärkare på E34 har också varit sönder, men jag kunde aldrig se något fysiskt fel på den. Efter byta till en "ny" från skroten, fungerar den perfekt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.