|
|
|
|---|---|
|
Åtminstone tävligen "klantigaste person" Även titeln "vem var kvar längst på Säve" kammades hem av undertecknad. Länk Hade gjort det briljanta draget att sätta alla nycklar i en knippa, å på så vis undvika att tappa bort dem. En stor knippa märks ju, å visst märktes det, när den blev inlåst. Under uppvinchandet att det röda vraket baktill så var jag inne och rattade den i läge med jämna mellanrum. I ett av tillfällena lyckades jag obemärkt trycka ner låsknappen, å nyckelknippan satt givetvis i tändningslåset så rattlåset ej skulle gå i. Först var jag påväg till dragbilen, som tursamt nog var öppen, för å hämta kofot. När ilskan hade lagt sig lite lyfte jag luren och ringde upp min sambo. Hur det samtalet utspelades kan nog de flesta förstå :) "hrmm... Heeeeej vad gör du? (Lördag em/kväll)........... Hur som helst, tur att vi inte bor längre bort än tio mil från Säve :) Tillslut var nyckelassistans framme vid grinden, som vid denna tidpunkt givetvis var låst. Efter endel trasslande så åkte en vänlig person, från depå crewet till grinden, plockade upp mina reservnycklar för att därefter ge dem till mig. Snip snap snut så var dem Säveresan slut Nu skall motorelen kopplas så det kanske kan bli lite riktig Action på Mantorp. P.S Trevligt med alla människor som kom fram och pratade. D.s mvh/ Niklas P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.