AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.121

Gnirk i kopplingen

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag har ett jobbigt gnirk-ljud (knak, gnissel, gnäll, vet inte riktigt vad man ska använda för ord här) när jag trampar ned kopplingen. Det kommer ganska tydligt från vänster hjulhus fram. Nån som vet hur det är med att smörja bort sånt?
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Tror det finns en tråd om ämnet.

E46?
Jag har samma problem, har inte satt mig in i ämnet än!

Ra
385
Rammstein
Frågan är ju vad den tråden heter... alla onomatopoetiska ord om missljuden i e46 går det ju 3 på dussinet av.
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Koppling E46

Kan ju kolla in den här!
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Länk
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Sorry här!

Länk
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Tror inte det hjälper men tydligen har fler samma problem får väl hoppas på att en lösning kommer inom kort!
Ra
385
Rammstein
Vad kostar det egentligen att byta kopplingspaketet...? Det låter dyrt.
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Vet ej! Jag ska åka till Bmw solna inom ett par veckor, kan kolla vad dom ska ha.
Slå dom en signal annars!
go
303
goesta
545iAT -04 (E61)
Jag pratade nyss med BMW Solna, och de tyckte att jag kunde fortsätta att köra med detta "kopplings-gnirkande". Urtrampningslagret hörs bara när motorn är igång, och mitt "gnirkande" låter även med motorn avstängd. Det kunde röra sig om osmorda länkage runt kopplingen, det sitter tydligen någon typ av "plastpluppar" där som kan slitas.
Dessutom så låter mitt "gnirkande" inte alltid, vanligtvis bara efter en tids körning (motor och drivlina varm), och BARA när jag trampar pedalen i botten.

/J

Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
tjena, hade samma gnirk och gnäll i kopplingpedalen på min e36 jag hade innan, tog bara wd40 och smörjde lite det hjälpte blev tyst och fint sen :-)

Lelle
BMWCS 03900
andlar
Hej!

Jag hade ochså ett knirrande ljud från min kopplingspedal, sprejade rikligt med smörjmedel inifrån där pedalen går in sen var knirret ett minne blott :).

Mvh Andlar
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Min koppling gnirka oxå så jag frågade om de kunde smörja den när den ändå var på service.

Fick en en ny koppling då det var ett standard fel tydligen, skulle kosta ca 5500:- har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.