|
|
|
|---|---|
|
Länk såg denna stackars 750 E38 på börsen idag. Dom flesta E38 har ju tyvärr lite dåligt rostskydd men denna tar nog ändå priset. jag skulle nog gissa på en dåligt reparerad krockskada på denna skärmkanten Länk Väldigt lågt pris var det ju i alla fall, men för mig spelar det ingen roll hur billig den är om skicket är sådant. kan ju vara kul att köpa en defekt 750 billigt och göra i ordning den, fast är det rost är det bara att glömma tycker jag. Hur resonerar ni andra? BMW CS #5139 | |
|
Tja,rost är ju aldrig "kul",helst på en 7:a. MEN>>det här priset var ju enastående billigt trots vissa rostskador,såg inte så dyrt ut att åtgärda ändå... Lite slipande o lackande...T.ex plåt verkar ju inte behöva bytas(om man inte nu vill ha den i ett "vansinnigt toppenskick" med ny skärmkant,huv,baklucka+proffslack osv..) Jag tycker priset är helt ok för denna vagn,naturligtvis med reservation för mekaniska o andra ej "uppmärksammade" brister.. Mvh Janne. |
|
| Jag skulle nu vilja ha ner priset till 40000 sen så kan man lägga ut mellan 10-15000 på en seriös karossrenovering + lack om man är duktig själv och gör underarbetet.. om bilen i övrigt är ganska okej så borde man kunna få en rätt sjysst 750 för runt 60000:- | |
|
Jag tänkte först att man kunde pruta 5-10.000 och ta hand om bilen, men efter att ha studerat bilderna kan jag konstatera att det kostar ohyggligt många tusenlappar att få ordning på den igen. Den kräsne köper t ex ny baklucka, ny bakskärm, nya däck, ny främre stötfångare, ny huv, nya dimljus, nya lyktglas runt om. Med lack och arbetskostnader hamnar man lätt på 50.000 kronor. Den händige och ekonomiske kan nog få fason på bilen för ungefär hälften, med hjälp av begagnade delar. Det verkliga priset blir således nånstans mellan 70 och 90.000, vilket man kan få pedantskötta pärlor för, så jag avstår denna räddningsaktion, även om det vore både roligt och behjärtansvärt. :| |
|
|
jag är ingen expert, men att slipa spackla och måla tror jag inte räcker i detta fallet. Man vill ju inte heller att det skall se tattigt ut på en sådan vagn, då vill man inte ha den alls. Jag tror att man få byta skärmkant, men även hela "hundbenet" samt längst ner på tröskeln ser ju att vara i farozonen. Nej priset skall nog ner en hel del för att det skall vara lönsamt. Jag sålde nyligen min 750 95a för 65.000 kr och då var den i fint skick. Att laga denna rosthögen kostar nog tyvärr som sagt ganska mycket mer än 20.000 kr. BMW CS #5139 |
|
|
Ok,missade dimljusens katastrofskick också :)....dra bort fem papp till på utsatt pris. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.