AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.346

En liten varning för M5 spekulanter.

Sida 2 av 3
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ulke:

Samma här! Kom ihåg precis innan jag köpte min M5 så var jag intresserad av en M5 -95 och killen som sålde den sa att den gjorde 300 km/h. Det är ju också bara sånt onödigt snack. Samt att det finns en annons på mobile där det står att M5:an gör 310 km/h.

//Schnitzer
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Klart oseriös säljare som sagt, men det finns många som uttalar sig utan att veta något alls.

Christian K, den var till salu i den lilla hålan Ytterhogdal i Härjedalen förra året vill jag minnas. Den kostade då 55.000 kr (utgångspris) och var redan då i icke-originalskick samt med vissa brister.

-M5 E34 Limousine register Länk
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Hej på er (Ytterhogdal) inte så långt i från där jag bor jag huserar i östersund men jag vet inte vad de e för bil eller krumilur som äger den. Skulle vara kul att se era bilar men jag har 60mil enkel lite långt tuvär.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ulke: Du får gärna ta bort den där weblänken du har i din profil. Den sabbar hela forumet.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
De sists jag skrev är om m5 träffen i Karlstad den 31/7
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
525I 93:

Du är välkommen!

//Schnitzer
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Man tackar....
nxv
det första man kan göra på blocket när man ser en annons är att kolla vem som lagt ut den, står det ett namn är det bra, men står det som i detta fallet bara "M5" -då är det INTE bra.

Jag har gjort en del tabbar på blocket, ovh oftast så är det folk som inte vågar visa sina namn som är oärligast.

Bilen på G:
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
nxv:

Det stämmer faktiskt. Om man kollar på insändare så brukar det stå "BMW". Också väldigt irriterande om man är seriöst intresserad och vill veta namnet på personen som säljer.

//Schnitzer
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Forskade lite mer om den aktuella bilen (GD63439) och i spec-listan hittade jag Individualdata på den! Den bilen hade en rätt så unik beställning från Individual bestående av tyginredning (med sportstolar) a la 525i! Inte så exklusivt eller sportigt direkt men diskret och extremt ovanligt i en M5:a. Elmanövrerade tygstolar var det dessutom, samt eltygnackstöd bak.
Men att det var något speciellt med detta insåg ju naturligtvis inte någon av bilens kommande ägare (säkert en svensk), den inredningen verkar ju vara kasserad nu eftersom det står mocka/tyg i annonsen, dvs någon har bytt till standardklädseln för bilen. För övrigt var det riklig utrustningshalt på bilen från fabrik. Tillverkad sept- 92.

-M5 E34 Limousine register Länk
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Man kan bli tokig på folk som ljuger om skicket, det skapar ju bara irritation och kostar en massa pengar för köparen.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Håller med dig hall112. Varför kan folk inte vara ärliga? Folk tar foton som undanhåller en massa saker. Tycker det är bättre att vara så ärlig som möjligt, även om inte någon köper bilen. Då blir man i alla fall betraktad som seriös vilket i alla fall för mig är viktigare än att man ska få någon stämpel på sig.

//Schnitzer
bmw,m3
fick bilder på den bilen idag

på bilderna ser den riktigt fin ut även inuti men de hjälper ju inte om den inte fungerar som den ska.

bra att forumet finns för jag va på väg ner och skulle köpt bilen men de är väl inte lönt att ens åka å kika på den. men som sagt va på bilderna ser den fin ut.

skulle även få den för ett bra pris.

Mvh

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bmw,m3:

Även om du går upp i pris så kan du få sopor. Jag vet om exemplar som verkligen inte är fina eller original för över 100.000 kr och precis under. Folk som säljer häckiga M5 utnyttjar allt som många seriösa säger. Är extremt jobbigt att läsa saker om ett objekt som bara visar sig vara sopor. En text som är tagen från en seriös bil med dåliga bilder som inte visar saker som man vill se, men så tänker man ändå att man åker och tittar för man tror att ägaren är ärlig och seriös, men icke......

//Schnitzer
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Ingen av alla bmwexperter som reagerat över att det är en nurburgringutrustad bil?? Men att det sitter en 3.6 i den?
I mitt tycke ska man få en jäkligt fin m5 för 60000, jag fick inte mer än 38000 för min svensksålda med 100% garanterad servicebok, orginalskick, dock en del småfel som kostade max 15000 att fixa (= man hade haft en m5 i toppskick) Men som vanligt övervärderas bilarna av entusiaster som inte är spekulanter på dem. En köpare värderar inte bilarna på samma sätt och det är köparen som bestämmer priset.
Finns annars en svart m5 i malmö, begärt pris 45000 men är rätt prutbart, dock står det att den har ECC när den inte ens är utrustad med AC!! i övrigt var det en hel del att fixa på den bilen.

Den vinröda är (efter er beskrivning och mina erfarenheter av att sälja gammal M5) inte värd mer än 30000 vilket man får för bilen i delar. Så är det tyvärr bara, den har mer fel och diffus historia än min gamla bil, som idag är slaktad och pressad.
Salle:

Det är en 3.8 enligt utsago från ägaren.
Den hade även knappen för att ställa dämparna i kupén...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Hur vet du att det är en 3.6 motor i den? Har du sett bilen eller finns det andra foton nånstans?
För vi talar om samma vagn, RMNxxx som finns till salu i Malmö?

För 60k får man inte en fin M5:a, fast det beror ju på hur man definierar fin förstås. Kallar man en bil med vita blinkers, eftermarknadsfälgar, lite stenskott fram, några luckor i serviceboken, dagligt körd samt en del ägare genom åren men i övrigt fungerande, normalsliten och OK för fin så är det ju fullt möjligt att köpa en sån för 60k. Själv drar jag beteckningen fin väsentligt längre, med det menar jag 100% originalskick och 100% ifylld servicebok av bra verkstäder, samt ej brukskörd eller saltkörd och inte för många ägare och i ett mycket gott tillstånd utvändigt/invändigt utan fix mm.
Sålde nyligen själv min importerade 89:a med samma utrustningshalt och mätarställning som din och även den med en del fix MEN i 99.9% originalskick, aldrig saltkörd, få ägare och med endast en mindre lucka i serviceboken, fick väsentligt mer betalt än 38k i alla fall. Så visst går de att sälja för någorlunda priser, men då ska de vara original utan saker som behöver återställas. Jag fick sålt den bara för att den var i stort sett 100% original (golvmattorna och batteriet var det enda som avvek) och var hela tiden servad som det är tänkt hos BMW, det var det som intressenten prioriterade helt och hållet och betalade för. Det är ju få bilar som är så dock, därför är det nog trögt att sälja för de flesta. Min bil försvann på tre dagar efter att annonsen kom in. Hade flera intressenter på den, ingen uppsjö, men det fanns ett gediget intresse för originalbilar märkte jag (ingen direkt nyhet dock).

-M5 E34 Limousine register
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Det sitter en 3.6litersmaskin i bilen. En kompis var och tittade på den och efter att ha öppnat huven (som förövrigt saknade ljuddämningsmattan..) konstaterades ganska omgående att det sitter en 3.6 i den. Tändsystem med rotor och fördelare skvallrar en hel del..

HD91, min m5 var orginal när jag sålde den, System1 kåpor, gula blinkers etc. Avgas och stereo var det enda som inte var orginal på bilen. Den har säkert varit vinterkörd någon gång, men inte under tiden jag hade den. Det fanns INGEN rost alls på den. Jag var 10 ägaren på pappret, ink handlare 4 eller 5 ägaren som brukat bilen. Så vilken m5 som helst var det faktiskt inte. Men jag blev inte av med den, det var 3 st som kom och tittade, alla lyckosökare som ville ha m5 för 30000 att köra sönder. Tillslut fick jag 38000, jag lämna även med en del andra e39grejer som bounus till köparen (som slog bilen i delar ganska omgående, varför vet jag inte)
Gemini__
HD91: Vänta nu, har du sålt din M5:a? Tröttnade du?Har du siktat in dig på något nytt objekt månntro?

Salle:

Du skojar?

Till mig sa säljaren att det var en 3.8 och nu när du säger det så var det mycket riktigt så att mattan i huven saknades.
Tyvärr så har jag inte sett en 3.8 innan så jag kunde inte avgöra vilken typ av maskin det var, såg ingenting på blocket heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.