|
|
|
|---|---|
|
Är nybliven ägare av en 540iA -97. Toknöjd med bilen i stort å finner nått nytt roligt med bilen varje dag. Men jag har ju inte fixat telefonen än! Beställer ett kort från Telia å mosar in det i den bakre kortläsaren då den främre tydligen inte ville ha ett kort. Perfekt tänkte jag, nu står det inte "kontrollera kortet" längre, utan nu har jag Telia´s lilla välkommstbild. Provar å ringa... Nix.. Luren kopplar upp ett par sekunder, sen stänger den ner. Jag hinner aldrig höra kopplingston. Å när jag ringer till telefonen i bilen så ringer det inte i den, utan den trevlige Teliamannen säger att nummret är stängt för inkommande samtal. Huh??? Jag har inte stängt nått nummer! Tänkte att det kanske var telefonen som var spärrad för inkommande samtal. Nix. Telefonen verkar va som den ska. Jag provade oxå å aktivera mobilsvar från bilen. Man ska då slå *133*lur. Men nää, det vill inte den gå med på. Ogiltigt nummer. Kan någon komma med nått tips? Surt när det inte funkar med luren när allt annat bling-bling i bilen funkar. /Hensoldt | |
|
Är det ingen som har telefon i bilen??? /Hensoldt |
|
|
Kan ingen snälla hjälpa? Tyckte Folke verkar grym på det här med telefoner. "Help me AutoPower Forum. You´re my only hope" /Hensoldt |
|
|
Tycks vara många som har problem med telefonen,de nyaste simkorten funkar ej.Hade själv först ett sk. prepaid kort som ej funkade,köpte ett annat kort och nu funkar det.på de äldre sk. trådtelefonerna iåtminståne e-39.börjar bli en aning out of date. På e38.org hittar du en engelsk manual försök om du hittar nåt där. |
|
|
Jag har Svenska manualer till allt i bilen. Men dom hjälper föga i detta fall. Får kanske ringa telia å höra om det e nått skit med kortet. Verkar ju ju dock inte så troligt. /Hensoldt |
|
|
Ingen har ännu kunnat hjälpa mig med problemet. Någon teleguru här inne borde kunna svara. Tror ni felet ligger hos Telia? /Hensoldt |
|
| Verkar som telefonen kan vara stöldstängd. Slå *#06# för att få fram IMEI numret (international mobile equipment identity), ring sedan Telia och kolla om den är stängd. | |
|
Verkar nästan som nåt fel i telefonen. Försök gärna låna ett alternivt kort att testa med, dubbelchecka med ditt kort i annan bil. Fast å andra sidan, får du meddelande om stängt abonnemang osv så undrar jag om inte felet ligger hos Telia. Har hänt förr, och får man inte tag på rätt person som kan trycka på rätt knappar i datorn så är det lite jobbigt. Stå på dig. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.