|
|
|
|---|---|
|
Hejsan!! Nu har jag äntligen hittat en bil som jag köpte för 2 veckor sen. Jag kan säga att det var inte lätt att hitta en fin bil i bra skick. Kollade på ett 20-tal bilar under en månad, men förgäves. Hittade den här i Göteborg till bra pris och bra skick. Bilen har det mesta utr.väg Svart skinn, ac, stolsvärme (ovanligt) fällbart baksäte, elhissar lilla färddatorn mm. Den har även M-chassi, ska fixa rödvita bak-ljus sen är det klart. Tycker att bilen är väldigt stilren.. Alpinvit med svart skinn. Mkt nöjd med bilen, här kommer bilder Kommentera gärna. Mvh Jan. | |
| Glömde skriva att det är en Bmw 325-93. | |
| Är stolsvärme ovanligt? Jag trodde det var standard på svensksålda bilar. | |
|
andreasd:Bilen är inte sv-såld, är importerad -98. Stolsvärme är inte precis standard på importbilar. |
|
|
Snälla sätt dit orginalblinkers ifram o håll den nu strikt orginal.... Bilen var verkligen clean som den var.... Börjar bli trött på "Pizza Style nr. 36" :) :) _______ /Chrille |
|
|
deejaywasp:Köpte bilen med vita blinkers, och några orangea kommer jag aldrig sätta dit..:) Tycker att vita blinkers runtom gör mycket för utseendet utan att förstöra resten av bilen. Jag hatar allt som heter ögonlock, Jet Boeingvingar,Riegerstyling, mm.. Däremot ett M-paket är det snyggaste man kan ha på en e36a punkt slut. Tänkte nedlacka den först, men tycker att den är finare utan nu. Ska bara fixa rödvita bakljus. Mvh, Jan. |
|
|
Det ser ut som det har suttit dimljus på den bilen tidigare, med tanke på försättsbrickorna som har en annan färg än frontläppen. Vita blinkers kan vara O:K om dom är av god kvalitet typ BMW orginal, Hella eller liknande kvalitetstillverkare. Billiga blinkers av dålig kvalitet sänker hela bilen anser jag. |
|
|
PowerMac:Det stämmer det där med dimljusen, gubben valde att ta bort dom pga att det var sprickor i dom. |
|
|
Du kan nog rubba fronten och sidokjolarna så får du en mer homogen mörkare färg. Annars så säljer BMW sådan färg på sprejburk. Det finns visst två nyanser, mörkare och ljusare. Det går inte att få fram vilken nyans din bil har genom chassienummer så du får prova dig fram. Eftersom bilen hade dimljus orginal så tycker jag att den skall ha det även nu. Egentligen ett helt onödigt tillbehör här i sverige. |
|
|
mkt fin beemer du hittade :) |
|
|
På med orange framblinkers och du har en mycket stilren bil! Alpinvit tillsammans med fälgarna är verkligen en klockren kombination. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Dom fälgarna är grymt fina på E36an. Röstar naturligtvis också för orange framblinkers. Sen kan jag tipsa dig om att lacka bilens nedersta delar (tröskellådor, längst ner på front och bakstötfångare) i matt svart, utan att montera sidokjolarna längst ner. Detta hade de sista årsmodellerna av E36an (typ 1997 och framåt). |
|
|
Mkt fin bil för övrigt, glömde säga det. MVH |
|
|
Tackar så mkt för dom fina kommentarerna...det värmer guys:) Trodde för en stund att ingen gillar bilen:( Oj!! vad många som tycker att jag ska sätta dit orangea blinkers hmm... Sorry guys men tror inte det! Crisse:Ska lacka den precis som du beskriver. Tack ännu en gång!! Mvh, Jan. |
|
|
Fin bil!! Men tycker absolut du ska ha kvar dom vita blinkersena! orangea blinkers är ju inte alls lika snyggt! Är rent ut sagt fult om man jämför mot vita. |
|
| Men herregud, vad är det me er originaldille? Jantelagstänkande att alla bilar ska se likadana ut? inge som får sticka ut det minsta... Antar att jag lär bli lynchad när ni ser min bil.. Länk | |
|
Fraggen:Dom flesta syftar kanske på min bil, att jag ska behålla den i originalskick. Tycker själv att M-paket är det snyggaste på en e 36, din ser helt okej ut. Men alla har sin egen uppfattning vad som är snyggt (styling) på en bil. Jag själv avskyr kjolpaket som erebuni, rieger ser bara groteskt och smaklöst ut... men det är jag det:) Mvh, Jan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.