AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
994

Trim till bilar

nr
26
nrj
325iA -92
Här var en kul grej till era bilar..

Länk
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Hehe, hade vart kul att höra om nån testat det där. I mina ögon verkar det bara vara nåt hokuspokus, kan ju inte komprimera luft utan nån kraft som gör det. Skulle då luften komprimera sej själv av nån virvel-krimskrams då eller ?? Nä....Tror inte jag på i alla fall....
cl
157
clew_e30
325ik m50 turbo -87
324td Touring -92
318is -90
Jag såg också det där idag på nån länk :)
Vilket skitsnack! Ja slår vad om att alla "nöjda kunder" bara är påhittade namn.
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
CypherX

det går faktiskt att få lift att komprimera genom RAM effekten (används i jetmotorer) används även när man skall porta sugmotorer så att man kan få en fyllnadsgrad över 100%

men den där prylen tror jag inte så mycke på direkt.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jajsen:

Ok, hade jag inte en aning om faktiskt, men det kan väl inte va så mycket procentuellt sett som luften komprimeras genom RAM ?? Jag menar, om det skulle vara en sån fantastisk effekt skulle ju alla porta sina toppar i stället för att turbokonvertera...Ok, lite extrem jämförelse kanske...
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Hahaha... jooo jag tackar ja.. "Turbonator" snart kommer det väl en "Turbonator 2000 Ultra Pro nu med 52 vingar och 120% soppareducering"... ;)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den produkten har funnits några år nu, men med olika fantasieggande namn - mest känd är den nog under Cyklone eller något liknande.

Gemensamt för dem alla är givetvis att de inte fungerar som de gör gällande i annonserna - faktum är att de fungerar som en strypning i insuget...

Rätt utformat kan ett insugningsrör vid insugningsventilerna ge mer effekt om det sätter "snurr på" luften som går ner i cylindern, men det kräver mycket exakta beräkningar och ett exakt uformat insug - inget man löser genom att klämma dit en halv cola-burk som man böjt till så att det blir några vingar.... ;o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.