|
|
|
|---|---|
X///M-JOCKE |
Jag har monterat ett öppet koniskt filter på luftmängdmätaren på min 525:a.Den kändes aningen "piggare" och ett "goare" insugningsljud.Men jag fick hänga ut en givare som har suttit i luftburken.Jag vet ej vad den har för funktion.När jag lämnade in bilen för "gratis besiktningskontroll" hos den lokala bmw handlaren påstod dom att jag hade för höga avgasvärden.Därför bytte jag tillbaka till orginal luftburken när jag besiktigade och den gick igenom u-a.Kan "ut hängningen" av givaren ha betydelse för avgasvärdena?Kan någon hjälpa mig meddetta probbblem? X///M-JOCKE |
Flaco_se |
Jadu jag har ingen aning. Varför inte skita i trattfiltret och modifiera luftburken istället? Sätt i ett sport instattsfilter istället och dra en slang från frontspoilern upp i luftburken så får du skitmycket kall och skön luft till motorn. Speed is everything |
|
Grejen som du la åt sidan är en tempgivare till spjällhuset. Den känner av om insugsluften är för kall och skickar då in kylvatten i spjällhuset så att luften blir lite varmare...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
X///M-JOCKE |
Tjenare Flaco_se!! bra tips.Men nu har jag ju redan köpt ett filter för 400 spänn. Tack Sandgren! kan det höga avgasvärdet bero på att jag lade tempgivaren åt sidan(hängandes under det öppna filtret? X///M-JOCKE |
Flaco_se |
Tja jocke. Det ultimata vore ju att slänga dit en större luftburk med sport filter i. Jag lovar att det ger lika mycket effekt. Speciellt med såna där vrål manliga slangar till spoilern som jag nämnde i förra inlägget. =) Speed is everything |
X///M-JOCKE |
Ja du flaco_se det kanske man skulle göra??? X///M-JOCKE |
Flaco_se |
Hej jocke Jag skulle ju gjort det. Annars så kan du införskaffa ett så kallat "viper air induction kit". Jag läste om det i en engelsk vauxhall tidning. Där har du ett piper cross filter (om jag inte minns helt fel) som är inkappslat i ett kolfiber skal. från kolfiber så löper det en tjock slang som med fördel monteras i frontspoilern. Andra ändan på kolfiber burken skruvas direkt på insugs slangen. Skitmanligt är det. Kolla denna sida. www.courtenaysport.co.uk . jag har inte kollat den men försök gärn. Ha det bra. Speed is everything |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.