|
|
|
|---|---|
|
Vad är rätt pris på en 330 Ci. Tillverkad november -00, uttagen december -00, svensksåld. Snart 13.000 mil, full servicebok. Svart med gråa skinnsportstolar (el och värme) Original 17" fälgar med sommardäck, ej vinterhjul Xenon DSC Multifunktionsratt med farthållare Färddator Larm Motorvärmare mm.. Har fått intrycket av att den är i bra skick, men kanske inte entusiastskick. Vad är ett bra pris på denna bil vid kontant privatköp utan inbyte? | |
| 170-180' beoende på skick och utrustning är mitt förslag. | |
|
Jag tror något lägre än Björn, 160-170 kkr. Skriv gärna vad du fick för bilen när du sålt den. Lycka till med försäljningen! |
|
|
jaken: låter det inte som han funderar på att köpa denna bil? Tror också kring 170' ___ //Ulf |
|
|
Jag ska inte sälja bilen, tvärtom. Jag letar efter en fin E46 coupé, och den här bilen verkar intressant. Är det någon som har tips om någon annan E46 Ci som är till salu, så uppskattar jag ett mail! |
|
| Herr Gaspedal här på forumet har en 328ci som verkar trevlig... | |
| bias: Yes, jag har sett den. Mycket trevlig färgkombination och trevlig utrustning. Vill dock helst ha en svensksåld bil med lite mindre mil. 330n ovan har också gått lite väl långt tycker jag.. | |
|
Såhär tror jag. Nackdelar: Inga v-däck (8-10tusen) årsmodell -00 "långmilare" Ej toppskick (?) troligt annonspris 170 förväntat pris 160 rätt pris 150 inbyte hos handlare 140 Det är lag på v-däck och det ska ingå, annars avdrag precis som handlare gör. Köper du den för 150 som vissa säkert tycker är vrakpris, så har du fortfarande ett värdetapp på ca 25'/år dom närmsta två åren. Glöm inte att du måste köpa dyra v-däck. Troligt värde som det går att sälja bilen för om två år och ca 17 000mil = 100' Om prisraset på Bmw fortsätter som det gjort hittills i år så kanske det är ännu mindre om två år :-( För att inte tala om bensinpriset exploderar ännu högre!? |
|
|
Åsbrink. Köpte du bilen och i sådana fall hur mkt gav du? Finns det någon länk till bilen? Mvh |
|
|
pistolas: Nej, jag har inte köpt någon bil än, den kändes inte riktigt rätt. Jag har inte tittat på bilen, men efter att ha pratat med ägaren och sett en del bilder tror jag att den är ett bra köp efter lite prut. Länk |
|
| Den såg fint specad ut, snygg bil! | |
|
Pistolas Tror du man får en 330 Coupé -00 för 100" om 2 år........? Säger inte att du har fel men tycker det låter väl billigt. Vad tror du min sv sålda 330d Touring är värd om 2 år med kanske 15-16000 mil på mätaren. Bilder & utrsutning finns i min profil. Jag hoppas jag ska få ut runt 130". |
|
|
wadstedt: Nej, absolut inte generellt att man får en 330ci för 100' om två år, men bilen som diskuteras i tråden. ENDAST den bilen som avses hela tiden. Bilen i tråden har gått 13 000mil. Jag gissade på vad bilen var värd om två år, när den EV. har rullat 17 000mil. Jag har ingen direkt gissning på vad din bil är värd om två år. Ang diesel så vet man väl inte hur framtiden kommer se ut med skatter etc. Ingen aning faktiskt. Själv är jag lite sugen på en 325iT -02 as we speak. mvh |
|
|
Pistolas Ok då är jag med. Håller med om att den kanske är svårvärderad med tanke på hur skatterna kommer bli för äldre dieselbilar i framtiden. Hittar du några tänkbara 325'or då.......? |
|
|
Nej, jag tänkte titta senare efter semestern i september. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.