|
|
|
|---|---|
|
Har haft min 330d-02 på BMW verkstad 3 ggr då lockup-funktionen hoppat i och ur lite väl mycket. Felminnet har inte visat ngt och något förslag på åtgärd har jag inte fått. I söndags började lådan dra dåligt och ngn mil senare var det färdigåkt. BMW i Solna konstaterade att oljan i lådan var svart/ luktade sådär. Byt låda var deras förslag, ca 50 papp. Har ingen större lust att lägga dom pengarna, borde väl gå att renovera lådan? Ngn som kan rekomendera firma i mellansverige? | |
| Om det är samma låda i din 330d som det är i 530d en GM låda så går den inte att renovera för alla delar till den är spärrade så det är lådbyte som gäller då | |
| Har oxå undrat varför dom lagt gm skräp på dieslarna När det finns ZF. Tur att man valde Manuell.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dieslarna har ett högre vridmoment än bensinarna och GM lådorna är specade för 360/390NM på igående axel. Medans motsvarande ZF låda bensin för 528/530 6 har 310/325 på ingående axel. De flesta GM lådor som rasar är ofta långmilade oservade lådor på bilar där någon för för sig att plocka in en KCR box som höjer vridet långt över vad lådan tål dessutom ska det ju gasas också, slutar med haveri. ///MVH Hasso Länk |
| Vad har 540 för låda den borde ju hålla bättre är inte det zf hp30 nånting.. | |
| Tycker det är dumt å göra en aut låda som ligger på gränsen av vridmomentet i en bil, Manuella lådor klarar ju av oftast mer än dubbla effekten utan problem.. | |
parolof |
"alla delar till den är spärrade" hmm, sjukt, varför är det på detta viset då? |
| Varför på detta viset...jo därför att BMW ska få montera nya lådor | |
| För att Bmw ska tjäna sjukt me stålar på utbytes lådor=( | |
| Hur är de "spärrade"? | |
| Går ej att få tag i reservdelar till dom.. | |
| Hur är det spärrade...ja det finns inga reservdelar som det står högre upp | |
parolof |
Det är ju en GM låda så då är väl BMW oskyldiga? |
| Är så att det finns vissa saker som biltillverkare kommer överens med komponentleverantörer om..och BMW kunde ju haft en annan låda i Dieslarna eller haft delarna fria | |
|
Plockade bort lådan idag, mycke gammal lamell i oljan, men blev väldans sugen å riva ner den helt å repa själv.. MEN kan man inte få tag på dela är det juh meningslöst!! Ska ringa runt lite imorrn, men antar väl att jag går bet. Förtroendet för BMW är väl inte på topp just nu, bilen har gått 14500 mil, ingen KCR-box. För det första ska det hålla längre, för det andra trodde jag inte BMW använde GM prylar - men tillråga på allt går inte att köpa reservdelar till bilfan!!!!! Blir nog den sista BMW:n jag är ägare till... |
|
| Finns en del trådar om dessa lådor...vet att en sände sin låda till en firma som repar lådor med de sände den tillbaka för det gick inte att få delar..så skroten har blivit ett alternativ för en del som fått problem får väl hoppas det inte är en GM i din bil då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.