AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.354

Hjälp ang köp av Bmw 330 -01

Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
Hej. Nu är de så att jag har hittat en bmw 330 -01 coupe med 9500 mil.
Den har m-paket och all utrustning förutom navi.
Komplett servicebok, garanterade mil från BMW Sverige, men den är import 2005-02. Bör detta få en att vara skeptisk eller är de vanligt att importera en bil för att sen sälja den 6 månader senare. Tacksam för svar! OBS priset för bilen är 190000.

/mvh Erik
Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
Undrar även hur ni tror att värdet på Bmw 330 coupe kommer se ut om 2-3 år med tanke på e90 som snart kommer ut i handeln.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har säljaren gjort milkontrollen på BMW på eget bevåg?
Det skulle jag se som en varningsklocka i sig av den anledningen att säljaren inte vill att man ska forska närmare i bilens historia.
Jag ger inte fem öre för BMW:s milkontroll. Kolla serviceboken och kolla upp ev. garantireparationer istället.

Det är ganska vanligt att bilar importeras för att sedan säljas relativt snabbt för att tjäna pengar. Det är idag inte lätt att tjäna pengar på import utan att fiffla så jag undviker som regel dessa bilar.

330 har varit en ganska attraktiv modell och stått sig väldigt bra i pris men sjunkit ganska kraftigt senaste året. E90 är en anledning men även att modellen börjar bli lite till åren och kommer att kräva mer i form av underhåll och reparationer.
190' liter lite högt om inte bilen är mkt fin och välutrustad.
Från ca 160 (prutat pris) kan man hitta 330 coupe'er i hyggligt skick och skapligt utrustade.

Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
Han har gjort Milkontroll på BMW i östersund och kontaktperson finns.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror säkert att BMW gjort milkontrollen men BMW hittar bara viss typ av mäterfusk.

Finns flera trådar med exempel på skruvade som BMW inte upptäckt.

Jag är inte så insatt i vilka typer av "skruvningar" som BMW avslöjar och vilka som de inte klarar. Någon annan på forumet kan säkert klargöra detta.
Lite mycket mil för pengarna. Titta: Länk
Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
Powermac. Är inte M-Sport paket värt nått ?
Sen har den 19" bmw evolution fälgar, Sportstolar med el och minne etc.
Det är klart att M-pkt är värt lite. Men den andra tråden som jag länkade till skulle ilustrera hur svårt det är att sälja en CI idag. Bra att veta innan man gör affärer, eller hur?
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Det behöver inte vara skumt att någon säljer en importerad bil efter bara 6 månader. Det kan vara någon som vill ha en fin bil men inte vill ha för stor värdeminskning.

Och som PowerMac säger: Av många inlägg här att döma så verkar det trögt att sälja nu. Se därför till att inte bli "kär" i en utan kolla upp flera och se vad du kan få för priser.

Det är inte ovanligt att bilar säljs för 15-20% under annonserat pris. Det betyder inte att alla gör det, en del annonserar det pris de vill ha och hoppas på en snabb affär. Men det gör det också svårt för dig att använda andra annonser för att se om du är på väg att betala ett rimligt pris.
Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
Men jag förstår inte vars ni hittar en bmw 330ci med mindre än 10000 mil på mätaren och välutrustad för 160000:- billigaste jag hittar kostar 180000:- sen ligger dom över 200' dom flesta.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Erik231, såg att du bor i Norrbotten, utbudet här är rätt så begränsat därav ofta högre priser.

Jag tycker också att priset är för högt.
Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
Men det finns inte i södra sverige heller. Finns nån med 13-15 tusen mil som kostar under 180' sen ligger dom över 200'
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk
...visserligen 12700mil

Länk

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Erik231:

Jag skulle helt klart ta chassinumret och undersöka eventuella garantireparationer i Tyskland, jag skulle personligen aldrig köpa en nyare BMW utan att kolla det.

Mvh
Erik321, min "gamla" 330i sedan finns till salu i Luleå, se Powerbörsen och Blocket. Svensksåld (Englunds i Luleå) och oskruvad, 6.000 mil, 220.000 utpris. Bjud 195.000 för den och se vad som händer (OBS, det är inte jag som säljer den!).

Jag kan garantera att de första 3.700 milen är MYCKET lugnt körda. Inte en enda 0-100 repa och alltid lugnt körd innan motorn blivit ordentligt varm. Vad som hänt efter 3.700 är andra ägarens ansvar.

Taket och delar av höger skärm är omlackat pga skadegörelse men bilen var 100% krockfri när jag bytte bort den hösten 2003.
Er
13
Erik231
Bmw 330Ci -01
har skickat en förfrågan till bmw sverige o kolla upp bilen historik i Tyskland, borde få svar imorrn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.