|
|
|
|---|---|
|
Min 328a klonkar i bakvagnen. Problemet hör man när man släpper gasen och gasar igen. Samt när man ska backa och släpper upp kopplingen snabbt. Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Hade liknande problem när min "Hardyskiva" va slut. Kolla hur den ser ut, genom att hissa upp bilen och kolla skivan som sitter bakom växellådan. MVH |
|
| gummibussningar i bakvagnen kanske ? | |
| Har du en e46? | |
| Om det är en E36 kan jag med 95% säkerhet säga att det handlar om gummibussningar (silentblock) bak. Inte dyrt att byta. | |
söören |
och är de E46 ska du kolla så att bakvagnen sitter fast överhuvudtaget. 98-00 spricker infästningen till bakvagnen inge kul. tunga och dyra saker att fixa |
| Har du en e46 så är det bara att åka till BMW och om det visar sig vara så att bakvagnen är kass så betalar BMW rep av det!Har själv råkat ut för det och det var inga problem från deras sida. | |
|
Det är en E46. Har haft bilen inne på BMW i veckan men dom hittade inget. Bilen var bara inne för nyckelverifiering, eftersom att jag just köpt den. Har en ny tid på torsdag så vi får se. Nästan så man hoppas att det är en garantigrej. Har funderat lite på hardyskivan. Får en känsla att det har med transmissionen att göra. Killer jag köpte bilen av skickade med 2 bussningar som han egentligen skulle fått bytt innan jag köpte bilen. Men killen som skulle byta dom hade varit sjuk och inte hunnit byta. Kanske det bara är bussningar. Vi får väl se... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Nu har jag haft bilen inne hos BMW i Luleå. Båda bakfjädrarna är av. Men det som oroar mig mest är att kardanen är lite glapp och lever om en aning. Vad tror ni om det? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Crisse: Har du någon aning om vad det kostar att lämna in bilen å få gummibussningarna bytt??? Gissar på att det är ganska mycket skruvning??? |
|
| Bakfjärdringshistorian ska du få fixat på garanti!!Kardanen har jag tyvärr ingen anning om..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.