AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.188

Avgassystem BMW 530...

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Kollade lite efter avgas härom dagen. Fick en smärre chock när jag ringde en "Mekonomen-liknande firma"...
8500:- för ett "original" i pirat-utförande. Fanns t ex inte Simons eller liknande. Det var Walker de kollade upp åt mig. Nån som vet om et finns lite sportigare varianter att få tag på. Inte Ferrita, utan mer som Simons eller JT. (Inte rostfritt alltså).
För att vara nyfiken bara, så undrar jag om nån bytt "kattarna". Vad kostade dessa i så fall? Råder delade meningar om detta. Har hört från 6000:-/st till 12000:-/st. Vad ska man tro...
Tacksam för svar!
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
stimpenbmw
Ferrita i orginalutförande kostar enligt deras prislista på nätet 7500kr från katarna och bak.
Detta som kostade 8500kr var det då från katarna och bak och grenröret? Eller bara från katarna och bak?

Isåfall e det ju lika bra att få satt på ett rostfritt ferrita system...
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Är du en fixare kan du köpa lösa rör, böjar och ljuddämpare och svetsa ihop ett själv. Du bör komma undan med ca: 2 500 kr för ett system från kattarna och bakåt. Du får dessutom ett råare ljud är original.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
OK, man får tacka för svaren!
Det för 8500:- var från kattarna och bakåt, inget annat! Får väl se vad det blir... Undrar om det räcker med en dämpare, eller ska man ha 2? Några tips? Nu låter den ingenting i princip!
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Jag satte två dämpare. En på 15 dB och en på 10 dB. Ångrar att jag inte satte 2 st. på 10 dB istället. Med bara en dämpare får du säkert ett underbart ljud. Kan kanske verka lite störande för känsliga.
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Länk brukar ha bra grejor till schyssta priser.
stimpenbmw
Sätt på så du får orginal lågt ljud. Bara jobbigt och raggigt med ngt sportavgas på en komfortbil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.