|
|
|
|---|---|
|
Hej har lite problem med mitt kjolpaket det har släppt i vänster framkant... har provar sätta upp det med kontakt limm, superlimm, och tillomed tvåkomponents epoxy limm... Men skiten släpper ska jag använda nån sorts sättlim?? eller nått tips om hur jag ska lyckas sätta press på skiten? Jaja tacksam för svar Mvh Tomas | |
|
Sikaflex kanske... Min bil Länk |
|
|
sikaflex?? var kan jag få tag i det? biltema, mekonomen, adcenter?? tack |
|
|
Prova Byggvaruhusen där du bor, det kommer säkert fler förslag under kvällen från andra på forumet mvh Göran Min bil Länk |
|
|
Skriv Sikaflex i "sök inlägg"så hittar du en hel del tips på liknande problem med montering av spoilers med mera. Jag fick med till min takvinge ett svart lim från Tyskland som var superbra så jag behövde inte leta men nu skall jag montera sidokjolar så det blir att leta sikaflex för mej också. mvh Göran Min bil Länk |
|
| wallseal, heter ett lim som används bla för att limma lister/skenor i lastbilsskåp. limmade på en add-on spoiler på 525:an med det, sitter som berget. har provat demontera limmade lister från skåp, måste skäras bort så det är starkt. hör med er närmaste lastbilsverkstad. mvh johan | |
|
okej tack så mkt för alla svar nu ska jag fästa upp fanskapet =) Tack/ Tomas |
|
|
Wallseal lät intressant för mina kjolar också..skall se om jag hittar det Tack för tipset ha de gott Göran Min bil Länk |
|
|
Hederlig butyltejp borde väl funka?! Finns inget bättre!! Fingra inte för mycket på det bara... då försvinner klibbigheten... åk in på din lokala bilverkstad och tigg till dig en decimeter eller nåt!! // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
kan man blanda butyl tejp och wallseal, sikaflex?? butyl tejpen för att hålla de på plats medan wallsealen eller sikaflexen härdar?? tack igen Tomas |
|
söören |
nej blanda inte. de räcker med att du har ett flexibelt lim som fäster på alla ytor. jag rekomenderar Kraftlim Terostat 9220 Patron 310 ml 41-TE392 226:- finns på mekonomen. se till att det är riktigt rent där du ska limma använd någon typ av förtunning eller thinner innan du limar. sen för att de ska fästa ordentligt ska du ha en stor svetstång som du kan nypa fast ordentligt med utan att förstöra lack osv. under tiden limet härdar. |
söören |
mekonomen länk till limet Länk |
|
söören: har du använt detta själv för att montera kjolpaket eller liknande?? duger t-röd att göra rent med? Mvh Tomas Min pärla! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.