|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte till en växellåda från en m3 -93 som jag satte på min 325-92. Efter bytet slirade kopplingen, är det någon som vet om man måste byta urtrampningslager eller något annat till m3 dito? Tryckplattan är en förstärkt sachs och jag har en fyrpuckslamell och orginal 325 svänghjul, allt utom själva lådan är 325 grejor, vad behöver bytas? | |
laban325 |
Av att läsa här på forumet ska det ju inte passa rakt av: Jag tror en 328 kardan behövs inhandlas: Uppdatera gärna(ska göra samma byte) men med en fettisch koppling!! Mvh Laban |
|
Om du bara bytte lådan mot M3, alltså behöll svänghjul, lamell och tryckplatta och lämnade det ORÖRT vid bytet så ska ju aldrig kopplingen kunna slira pga lådbytet. Enda jag kan tänka mig är att kopplingscylindern inte sitter på exakt samma ställe på din nya o gamla låda. Alltså att kopplingen agerar som du håller kopplingspedalen lite nertryckt hela tiden. Spekulationer spekulationer spekulationer... |
|
| Kardanen har jag bytt till en m3, För den är kortare. Kopplingen och svänghjul och tryckplatta är ifrån 325. Jag har mätt på kopplingscylindern och den sitter på samma avstånd som på orginallådan, men ändå så ligger kopplingsarmen och trycker på tryckplattan lite hela tiden. Varför??? | |
|
Du kan inte lägga emellan en liten bricka mellan fästet på växellådan för kopplingscylindern o själva cylindern? Så den flyttas litegrann bakåt. Det är ju såklart inte rätt, men en tillfällig lösning iallafall |
|
| Det är ingen idé att lägga brickor där för urtrampningslagret ligger redan och trycker på tryckplattan innan man sätter dit kopplingscylindern så jag vet inte vad som är fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.