AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.404

lacka om e34

en gång BMW, alltid BMW
tja, ja undrar bara om det finns någon som vet vad det kostar att lacka om en e34 här i sverige? ja vet att i andra läder såsom tyskland, ploen m.m. så kostar det inte så mycket.
Ov
45
Ove W.
525iA touring -96
Jag vet inget om priserna i sverige men estland lär vara billigt och bra.
jag sökte tidigare själv info ang. min repade huv. fick lite ledning där. En hel del beror tydligen på färgen om man bara lackar delar av bilen. läs lite längre ner på forumet.

Ove

Rulla fortfort!!!
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Tjena!

Tror det är rätt olika beronde på vilken lack verkstad du vänder dej till.. Jag har nyss gjort en hel lackering på min bil. Det kostade 8000 Kr inkl Fälgarna. Då slipade jag dock ner hela bilen själv. Om du lämnar in bilen till lackeraren o ber han att göra allt arbete på bilen så skulle ja nog tippa på att de skulle kosta mellan 18-25000 kr.

Så man tjänar enormt på att göra under arbetet själv! Om du ligger i tar det inte mer än några veckor att slipa ner bilen! För hand då inte maskin då det är lättare att det blir ojämnt!

Mvh / Martin
De flesta lackerare jag har förhandlat med föredrar att göra underarbetet själv...

-

Da
80
Darky
M5 3.8 -92
camata

Det har jag aldrig varit med om? Jag har lämnat in 3 st bilar på lackering allt som allt o jag har alltid gjort under arbetet själv!

Men det är nog olika beronde på vilken bil lack du pratar med! En del vill väll tjäna så mycket pengar som möjligt så brukar det ju vara :-(

Ha de Mvh / Martin
söören
vad menar ni med under arbete??? spackla små bulor,fylla i stenskott,slipabilen,demontera handtag lister mm.,eller vad är under arbetet???

Se skillnaden mellan förarbete och underarbete.

-

Juhas 530i
OK! Är det det nån som har lackad bilen i Estland då? Tips var man kan lämna bilen och vad det kostar?
Ulke
Är det inga stora konstigheter, som exempelvis mycket bucklor eller liknande och bilens kaross är OK förutom lacken, så skulle jag nog tänka mig att det är bättre att ev. bara plocka bort lysen o lister o dyl för att sedan låta lackeraren ordna underarbetet.

En bil i bra kondition karossmässigt tar inte lång tid för en billackerare att slipa ned (matta ned) och förbereda för lack.....

gissningsvis så hittar du lackerare som lägger en ny lack på din bil för mellan 12-15000 lite beroende på om det är en solidlack eller 2k metallic..

mvh Ulke
Ve
121
VeeEight
318im cabbe -93 E30
den sissta E30:an
530i -94 V8 i molekyler
328i -98 åxå i molekyler
318is -89 åxå i molekyler
530ia -03 Touring
Min står på verkstan nu, vi kom överens om att jag skulle demontera lysen å lister m.m. pris ca 10K.... Lazurblau

Kompressor är livet!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.