|
|
|
|---|---|
TobbeBMW |
Idag när jag kom ut i bilen och skulle iväg så fungerade min stereo konstigt. Höjer man volymen till "normal" läge så börjar displayen blinka/slockna och ljudet försvinner titt som tätt, ibland i flera sekunder, spelar man på mycket låg volym (så att man knappt hör nått) så fungerar den felfritt. Kan tillägga att jag har provat stereon i en annan bil och då fungerar den felfritt, likaså får andra stereos samma symptom som min när jag prövar dem i min bil. Provade att ta ström direkt från batteriet utan något resultat. kopplar jag in slutsteget så blir det precis tyst i högtalarna, kör jag med den "vanliga" ISO kontakten så får jag ljuden som jag beskrivit ovan. Någon som vart ute för något liknande?? Vad kan felet vara?? Tips emottages tacksamt då det inte är jätteroligt att köra omkring utan stereo. |
|
Laddar bilen som den ska då? Låter som du skulle ha för låg spänning... Märkt några andra underligheter? Pärlan: Länk |
|
TobbeBMW |
Inga andra underligheter, har vart ute och kollat lite nu och det verkar som att steget stänger av sig genom överbelastningskyddet, tror det hela handlar om en kortslutning nånstans, ska åka o handla ett komplett stereopkt imorrn. Jag och en polare eldade nog upp den gamla stereon nyss kändes det som :-) Om bilen skulle laddat dåligt så borde det ju synas i strålkastarna tycker jag, får gå o kolla det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.