|
|
|
|---|---|
|
Hej! På fredag ska jag delta i en Tracday på Gotland ring med min M5:a. Tänkte dokumentera detta och har införskaffat en ny DV kamera och en fiffig anordning för kameramontage i cupèn. Tänkte sedan tanka över filmen till min dator för redigering. Så långt allt väl,men är tyvärr lite novis på datorer och undrar nu hur jag på bästa sätt delar med mig av filmmaterialet till intresserade besökare här på forumet. En annan fråga till någon som redan varit där. Är tillfartsvägen till banan asfalterad? Så att man inte putsar bilen förgäves före körningen. | |
|
Kul! Du behöver en webserver eller filserver att lägga filmen på så att vi andra kommer åt den. Antagligen har du ett uttrymme som du kan använda hos din internetleverantör, det brukar ingå i abonnemanget. Det brukar finnas instruktioner hur man lägger upp filer där på ISPns hemsida. Ofta får man bara 10 meg så du kommer nog behöva komprimera filen till ett bra format. Till exempel DivX eller Xvid. Information om olika format och hur man komprimerar finns på videohelp.com Länk Lycka till! |
|
|
Okej,jag hoppas att jag har all programvara som krävs i min nya dator. Har Tele 2 som internet leverantör,ADSL 8mbit. Har beställt deras tilläggspaket och i det ingår även en egen hemsida.Kan det vara något som man kan använda för ändamålet. |
|
|
ja. du kan lägga den på ditt hemsidesutrymme. Hur stort är det? Du behöver ett program för att ladda upp filmen till ditt hemsidesutrymme. Det är bra om du har ett FTP-program, men det går också med Internet Explorer. Sedan kommer du antagligen behöva ett program för att komprimera filmen. De flesta sådana program är gratis, det finns ett antal att ladda ner om du går in på videohelp.com och läser under convert. Där finns även instruktioner för hur du komprimerar/konverterar. |
|
| Ja,utrymmet på den personliga hemsidan är endast 10 MB. | |
|
Måste tyvärr meddela att tillfartsvägarna är mer än dammiga till Gotland Ring! Skall asfalteras inom kort , dock ej innan fredag!! Kommer nog och tittar. |
|
|
Slang upp den på RaceMovies-servern... _______ /Chrille |
|
| Grusväg e INTE kul.Har dom tvättplatta, som på Mantorp? | |
|
Ska du putsa eller gasa? ;) Min M5 E34: Länk |
|
Ug-Lee |
Det är ganska enkelt att ha filmfilen på egen dator och ändå dela med andra via en egen hemsida. enda kruxet är att stänger du av datorn, så kan man inte ta del av filmen |
| Jag åker givetvis dit för att gasa,men det är ju trevligare om bilen inte ser ut som skit,speciellt om tänkt filma alltihopa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.