AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
573

Nån som renoverat takluckorna på touring E34?

An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Jag har just bytt den främre taklucke motorn pga slitet drev! Fick köpa en bättre beg av en vänlig själ här på forumet!
Nu så tog det ungefär fem minuter innan den nya motorn blev lika kass som den gamla! Ja jag reboota motorena! Men det va så mycket skit på bägge wirerna samt att den främre luckan gick så trögt att den nöp på ena sidan hela tiden! Ja jag smorde upp glidskenorna där takluckan ska glida! Men det hjälper inte dock!
Det som måste göras är nog att ta den hela skiten och göra rent samt smörja upp allt! Nån som har gjort detta eller måste jag lämna in bilen till BMW?
Um
15
UmeRille
Bmw 325im -89
Bmw 525 touring -92
Bmw 525tds touring -94
Hej. Dubbeluckorna är ett rent satyg och jävlas med.. De bästa man kan göra är "Rör" dom alldrig.. kostar skjortan som privatperson att fixa när nå clips elr en skena kärvar , Och det gör dom förr elr senare..om du nu ska pilla i dom ändå.. prova med nån typ av klisterspray då denna inte dunstar bort. kolla även wierarna är hela och friska om mycket skitiga prova rengöra om du kommer åt med nån typ av T-röd elr sprit.. Vid värsta fall så måste innertaket ner om du ska plocka bort hela mekanismen..
mvh
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
A. thing > Gå in på följande Länk och titta på: Sunroof seal change "PDF Info".

Här har du en dryg 40-sidig BMW service anvisning på E34 touringens takluckor.

Ta det bara steg-för-steg så kommer det gå bra att plocka ned mekanismen för rengöring. Behöver du ytterligare delar så kan jag ev. hjälpa till.

/Z-motor
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Ska kolla länken! Behöver en ny motor dock eller drev!
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Ok, jag har mailat dig.

/Z-motor
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Bra länk med foton mm!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.