|
|
|
|---|---|
|
Hej, Lite bakgrund först: Jag har sedan flera år på hobbynivå sysslat med polering, försegling och annan bilvård. Jag har Festool maskiner (roterande och oscillerande) och känner att jag nu gör goda resultat i jämförelse med bilar direkt från bilvårdsfirmor. Nu är det så att jag alltid använt lahegas produkter (både för polering samt brightguard och toughguard för försegling) då företaget är suveräna att ha att göra med men tyvärr märkt att de är väldigt duktiga på att färga lister om det tränger under maskering, kladda och så dammar det mycket vilket skapar mycket efterarbete. Efter att ha pratat med lite yrkesfolk så menar dom att det inte skall behöva vara så. Nu skall jag ge min hobbybil (tyvärr inte BMW) en riktig genomgång igen och då tänkte jag ge nyaprodukter en chans för att sedan kunna jämföra. Vad tror ni jag blir nöjdast med? Tänkte polera i 2 steg och sedan lackförsegla. Kommer lägga mycket tid på bilen denna gång och vara extremt noga. Vore tacksam för tips på produkter som går att få tag i då många märken verkar svåra att beställa som privatperson. Mvh John | |
| Jag har då använt Autosmart Mirrorimage funkar mycket bra.. | |
bustorp |
Jag tycker du ska prova Autosmarts produkter. Jag har själv kört dessa i över 10 år nu och tycker inte att jag upplevt det du säger med deras medel. Lite dammar det men det gör alla mer eller mindre. Vad du ska använda till steg 1 är lite svårt att säga då jag inte vet skicket på lacken. Rent generellt funkar R3 bäst till alla problem såsom repor, oxid m.m. Steg 2 skall du i a f använda Mirror Image och steg 3 Silver Seal. Efter ca. 2 veckor kan man, om man vill, toppa med "utställningsvaxet" Platinum. Om inte annat så för känslans skull. Det är mitt förslag. Har du kört Lahega innan så blir du i a f inte mindre nöjd med Autosmart tror jag. Medlen är också mycket dryga och det är inte heller fel...... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Joo det beror ju på hur repig,matt, bilen är men är den seriöst polerad före så räcker det oftast med mirror,är den dåligt skött brukar man oftast få använda ,easycat eller heavycut före, Farsan har Bilrekondfirma så sånt kan jag. | |
bustorp |
Pekka Power: Då får man ju ingen lackförsegling med bara Mirror, eller hur? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Nä det vet jag men alla vill inte ha det,Sen om man vill ha en hållbar försegling ska man helst låta bilen vara med förseglingen (silverseal) minst 12 timmar innan man torkar av den (Har hört det av en som jobbat länge med produkterna)Man kan oxå lägga på flera varv med silverseal efter varandra då blir det lite som ett glas på lacken, Men man behöver inte vänta tolvtimmar mellan varven då bara det sista varvet.. | |
|
Enligt den jag köpte SilverSealen av så får du inte en bättre effekt för att du lägger på det i flera lager. Drive a better car, drive a Jaguar! |
|
| Har inte gjort det själv(tycker det är överkurs)det är några år sen han sa det då hette förseglingen Goldentouch. Vet ej om det funkar lika bra med silverseal, Menar ej att hållbarheten blir bättre men själva finishen.. | |
bustorp |
Pekka Power: johnjohn somstartade tråden ville ha det. Silver Sealen (som enligt Autosmart är en glanskonservering) hjälper inte att lägga flera varv, det blir ingen skillnad annat än att man eliminerar ev. missar. Golden Touch (som enligt Autosmart kallades en hårdvax/lackförsegling) var ett helt annat medel men användes på samma sätt. Inte heller där kan jag minnas att flera lager gjorde så stor nytta. Det skadade ju inte i a f. För att förbättra livslängden på den kunde man lägga Golden Seal (som enligt Autosmart var en konservering) ovanpå. Silver Sealen ersatte de andra två och är betydligt bättre än dom vad gäller livslängd. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Hej, Vilka återförsäljer Autosmart? Jag finns i Kalmar så utbudet är inte enormt. Bilen är i bra skick lackmässigt men nån repa vill jag ge mig på men då kan jag ta det lahegas 11:a just där. Mvh John |
|
bustorp |
Kolla på deras hemsida efter försäljare i ditt län. Jag tror ingen säljer proffsprodukterna över disk, bara konsumentprodukterna. Inte riktigt samma kan jag säga..... Länk "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
johnjohn: De medel vi pratar om här finns (egentligen) inte för försäljning till konsumeter så din enda möjlighet är nog att kolla om det fins ngn rekondverkstad som anväder sig av Autosmarts produkter och försöka få köpa av dem. Drive a better car, drive a Jaguar! |
|
bustorp |
johnjohn: Ersätt R3 med dina Lahegagrejor. Steg 2o3 bör du nog köra med Autosmarts grejor för att glanskonserveringen ska få ett riktigt "underlag". "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Pingping: Jag hittade ett ställe som säljer Autosmarts profsprodukter via postorder, så kan du inte få tag på dem på annat sätt så är ju det ett alternativ. Webbadressen är som följer: Länk. Drive a better car, drive a Jaguar! |
|
|
Jag köper direkt från Autosmarts återförsäljare som levererar direkt till firman men jag har sett att Mekonomen och Micro har en del Autosmart produkter. Kolla hos dom. MVH Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.