AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.355

ring taxi samt körning på Ringen

Sida 2 av 2
softizz: mmm hornen i pannan blir ju som bekant större och större ju fler varv man kör ;)

Gustav: tackar, kommer att lägga upp lite fler bilder samt en film fr. Ringen inom kort

/// mstrutsen
mitt första varv när det var blött:
Länk

start / mål rakan:
Länk

en kurva:
Länk

parkeringen på ringen:
Länk

ett smiskarjärn på ringen:
Länk

nurburgring:
Länk

start / mål rakan igen:
Länk

varm bil:
Länk

sabine:
Länk

/// mstrutsen
852
Sörpan
325xi -02
Jag vet att videofilming är förbjuden när man kör på nordslingan, men hur är det med stillbilder?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
mstrutsen: Antar att det var den mysiga polisen i östergötland som stoppade dig. Bussen ser ut att härstamma i Linköping. Var glad att det inte blev värre än vad det blev...

Ringen är ett nöje som varje sann bilentusiast måste få uppleva. Åker själv ner i slutet av augusti.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
mstrutsen:

Du verkar ha haft kul! Måste ha varit ruskigt kul att ha åkt med i Ring-Taxin.

//Schnitzer
bjoerck: japps det var i Östergötland både gångerna, men som sagt så var de hyggliga så det var inga konstigheter med det.

Schnitzer: Det är värt varenda krona, jag trodde de skulle köra rätt lungt pga av säkerhet bla bla men så var inte fallet :)

Vore kul att samla ihop lite folk och åka ner nån gång gemensamt, nu var nog jag och polaren de enda svenskarna där.

/// mstrutsen
Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Kul bilder och berättelse. Har själv kört där på MC tidigare. Önskar jag hade haft spelet "Grand Prix Legends" innan så hade jag kunnat lära in bansträckningen bättre! Det är verkligen stora kontraster på banan. Allt från turistbussar i 50km/h till rena racers. På din bild "kör själv" ser man hotellet vi bodde på! He he. Gott läge vill jag säga. Var dock inte så mycket action man såg. Var mest olika förarkurser med olika stationer längs banan när vi var där.

Ringentaxin är väl ganska fullbokad va? Måste man inte vara ute i god tid för att planera in den?
dan74:
vad kostade det att bo på det hotellet? E ju rätt bra läge på det..

Ring taxin bokades i våras och det är många som vill åka den..

/// mstrutsen
Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Inte så dyrt som man kan tro. Motsvarade ungefär 300SEK per person i dubbelrum. Väldigt trevligt ställe med toppenbra mottagande. Begränsat antal rum dock så man gör nog säkrast i att boka i förväg.
su
47
supercharger
530 Touring -03
Hej,
Vi kom just oxå hem från en ringen resa. Har kört där några gånger förut, men "bara" med MC. Nu var det första gången med Z3M = buskul ! Kollade även lite med Ringtaxi, men det är fullbokat resten av året. Vill man åka till nästa sommar bör man nog boka i höst. Deras hemsida är
www.bmw-motorsport.com/ringtaxi
Blir definitivt en resa till nästa år igen :-)

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
En video på Ring-Taxin
Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
En reportage med en Z4 på ringen
Länk
Noterbart är ju att en svensk-reggad M3 CSL ses ibland bilderna. Kanske någon här från AP?
supercharger: några bilder fr besöket kanske ;) ?

/// mstrutsen
su
47
supercharger
530 Touring -03
mstrutsen: Bilderna ligger fortfarande i kameran . Måste få tummen ur :-)
/Supercharger

Njuren
Sabine, vilken kvinna alltså..

BMW - i nöd och lust?
Undra om man kan söka jobbet som taxi förare där :)

///Schumi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.