AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.352

ring taxi samt körning på Ringen

Sida 1 av 2
Kom nyss hem från Tyskland och ville egentligen bara berätta att det var det absolut roligaste jag gjort när det gäller bilar =)))

Bilder kommer inom kort ;)

/// mstrutsen
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Låter inte helt fel! Körde du med din M3?

Snabba på med bilderna :)

MVH
Det blev ett varv med ring taxi och tre varv med egna M3:an, ring taxin var dock aningen snabbare runt banan än vad man själv var =)))

/// mstrutsen
Efter 25 mil:
Länk

Efter 30 mil:
Länk

Sabine på väg till jobbet:
Länk

Ringtaxi:
Länk

Snaskiga bilar:
Länk

Många Porsche var det:
Länk

Kör själv:
Länk

Full rulle:
Länk

Efter körningen så blev det självklart ett:
Länk

/// mstrutsen
länkarna funkar tyvärr inte :S

får ordna på ngt annat sätt :/

/// mstrutsen
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
jodå, de är bara första som inte funka! schyst resa du varit på skulle jag tro. Vad hade farbror blå att invända då? =)

// Mattias
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Jodå, det är bara den översta som inte fungerar...

Hur var tempot på banan? Var man tvungen att köra som en dåre för att inte vara i vägen?

Funderar själv på att köra där nere men vågar nog inte maxa 100% med tanke på olycksrisk/försäkring samt ganska liten erfarenhet av bankörning.

MVH
första bilden
Länk

Blastboy:
han gillade inte att jag körde utan lampor, utan reg skylt fram samt att jag körde 140km/h på en 110 väg men de var hyggliga så jag slapp fortkörningen och fick dessutom "rabatt" på 200:- så det blev bara 600:- för lampor & reg skylt ;)
Andra ggn jag blev stoppad så hände ingenting, visade bara min nyligen inkörda böter så fick jag åka igen.

Crisse:
Det var väldigt blandat tempo på banan, jag hade heller aldrig kört på bana innan men det gick bra, vanliga trafikregler gäller med omkörning till vänster osv men det gäller att hålla koll i backspegeln för man är lååång ifrån snabbast ;)
Jag körde iofs så fort jag kunde trots att min bil är oförsäkrad på ringen men håller man bra koll så är det lungt. Såg två som körde av banan sen var den stängd i ungefär 2 timmar pga en mc förare och en bil som körde av.

Hur som helst så var det sjuuukt kul!!

/// mstrutsen
Den där ringtaxin, är det ngn gubbe som skjutsar en runt eller? Hur snabbt (såg inte vilken bil det var, är de bland de snabbaste?)? Pris?
mstrutsen: var själv där förra månaden, grymt skojj!
Får nog bli en tur ner nästa år igen:)

mvh tobbe
Tuppen:
Ja det stämmer det finns även en tjej som kör ring taxi, det är nya M5 man åker med och ja det går riktigt fort när de kör ;)

Softizz:
Körde du ngt själv eller åkte du ringtaxi?

/// mstrutsen
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
hehe, jäkla drygt med farbror blå alltså! men de va ju schysta som fasen om du "bara" fick böter för regskylten! =)

Så en ringenresa är något som starkt rekommenderas eller?

// Mattias
Va där för 10 dgr sedan. Riktigt häftigt va d:). Blir fler resor dit.
mvh

Alpina rockar:)
Länk
CR
175
CRY
332ti-98
Ser ut som en helt vanlig dag på ringen...helt underbart!!!!

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
Pris för en taxitur runt ringen?
CR
175
CRY
332ti-98
Priset är typ 1500:- vilket man kan dela på 3 pers.

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
BlastBoy: Kan verkligen rekomendera ett besök på Ringen, både köra och åka med ring taxi enda haken är att man vill tillbaka på en gång..

Tror vi betalade 1800:- men det var det värt all ggr och att köra ett varv kostar 150:- inte heller så farligt

/// mstrutsen
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Ja sugen de blir man allt! När jag väl fårihop min 320 turbo får jag nog ta å lasta upp han på släpa å åka ner =)..

Hur långt är de från sverige gränsen till ringen?

Mvh
Uffe
mstrutsen; jag körde själv men han bara med tre varv innan banan stängdes! men de va väll tur att de inte blev mer: man körde ju bara galnare å galnare för varje varv! hehe eller?
får också prova på ringtaxi nästa år om det blir av!

wuffee; det är 120 mil ifrån mig ungefär och jag har 35 mil till gränsen så det är väll än 80-85 mil från svenska gränsen till ringen!
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Inte så farligt då.. Kan man ju leva me. trist å åka ner och bilen går sönder bara.. fast bmw delar bör de ju finnas ett gäng av i tyskland =)..

mvh
Uffe
Grymt reportage och du hade ju både tor och otur med polisen :)

Grattis till en kul resa, mer bilder tack :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.