|
|
|
|---|---|
| Har en 525 E34 -90. Ska handla nya däck till mina originalfälgar, nu sitter det 225x65 R15 på den, funderar på att köpa 205x65 R15 istället, de blir alltså lite smalare eftersom det skiljer nästan en tusenlapp i pris per styck! Någon som vet om det blir stor skillnad i gången? Kommer den att gå ostadigare eller? | |
|
Det beror helt på hur du kör å hur kräsen du är. Den går fint i "normala" förhållanden men ska du leka schumacher så är det väl inte att rekomendera! Diesel Performance..... |
|
| Tror inte du kommer att märka någon skillnad. | |
|
Minskar du bredden bör du samtidigt öka profilen för att inte förändra rullomkretsen för mycket. Å andra sidan antar jag att högre profil än 65 är inte särskilt kul. Är det verkligen 225/65 på nu? På min 523 är originaldimensionen 205/65. /Micke |
|
|
har du lättmetallfälgar på 525:an så är korrekta dimensioner 205/65/15 eller 225/60/15...så 225/65/15 som sitter på nu verkar inte stämma riktigt med rekommendationerna, men det kan ju hända att förändringen av rullomkretsen ligger inom toleranserna. Tycker att du ska satsa på 205/65/15 av ett bra fabrikat så tror jag att du kommer att bli nöjd..med smalare däck så minskar ju spårkänsligheten på vägen oxå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.