|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder och skriv görna hur pass sänka dom är i mm fram/bak. Har sökt men hittar bara bilder på coupe, sedan, touring, och cab. //Ville | |
|
Här är bilder på ett par som är sänkta. Hur mycket vet jag tyvärr inte. Länk Länk Länk Länk Länk MVH / Jacob |
|
|
Synd, vill gärna ha ett humm om hur det kommer att se ut. Jag står o väljer på 35/15 och 60/30 H&R. Någon som kankse vill rek något annat märke som sänker tex 40/10 som är det som jag helst skulle vilja ha. //Ville |
|
| frågan är väl om du vill ha en stötig bil eller en stelopererad bil | |
|
En stötig bil då, men vad finns det för märke som inte är så styva. Har hört att H&R ska vara rätt så hårda. Hade jamex på en tidigare bil och det funka helt OK. //Ville |
|
| h&r har ett kit med 30/15 tror jag, som är avstämt för komfort, skulle köpa sådana när jag hade compact, men jag hann sälja den innan. tyvärr så blir det ju aldrig lika komfortabelt som orginal eftersom du kortar fjädern. | |
|
Ja, jag var ute innan och mätade lite. Blir nog bäst med 35/15 som H&R har och comfort som du säger. Men skulle varit kanon om någon kunde fixa fram en bild på detta. Alla med sänka compact ér ut o fota nu!!!!!!!! //Ville |
|
|
En fråga ang. montering av fjädrarna: Bak: behöver man ta bort stötdämparen eller kan man kränga ut bra fjädern. Fram: Bytade dämpare fram en gång på en E34 är det på samma sätt på e36 compact. //Ville |
|
|
Är det ingen som kan besvara mitt tidigare inlägg ovan här ang. montering. Jag har beställt nya H&R nu och ska få don nu i veckan så hade varit kanon med lite förhands info innan man börjar o riva. //Ville |
|
|
Bak: Blir nog betydligt lättare om du lossar på dämparen i nedre kant. Det är ju ändå bara en bult. Fram: Har inte bytt på nåt annat än E30, men det är väl typ styrstagsleden, bärarmen och övrelagringen som ska lossas så har du bort fjäderbenet från bilen. |
|
|
Jag titta på bytet bak idag, men får inte rätt på det. Jag har låsat på dämparen och krängninghemaren men får ändå inte ut fjädern. Är den låst på något sätt?? //Ville |
|
| har du spännt ihop fjädern? | |
|
jepp...har även provat med det men då drar man ihop fjäden och bakaxlen följer med upp. som att fjädern är låst i axlen och drar den med sig. //Ville |
|
|
HAHAHAHAH....att handbromen kan göra så mycket. Hade den även tilldragen när jag lyfte upp bilen bak och jag bara släppte på den och hela bakvangnen kom som en död häst fjädrar o allt bara gick av utan hand kraft. :):) //Ville |
|
|
power_1333: Nu när du har fixat det själv, är det inte dags att ta lite egna kort och lägga upp? =). Angående bytet, jag har tillgång till TIS och kikar jag där står det att man ska ta bort navet och hela den biten. Vad jag förstår av din text så ska det alltså räcka med att ta bort hjulet, lossa dämparen, krängningshämmaren och handbromsen samt använda fjäderspännare för att få ihop fjädern och sen är det bara att plocka ur den? Fram var det väl lite krångligare va? Är du nöjd med komforten, blev det H&R kittet som sänker 35/15? Jag har två brustna bakfjädrar så jag är lite sugen på att slänga på sänkfjädrar runt om när jag ändå måste byta två av de nuvarande. //Stenback |
|
|
Här har vi han, när den är sänkt. Länk //Ville |
|
|
power_1333: Och de andra frågorna? =) |
|
|
Fram var inga större probelm, bara man gör den framvangsinställing sen. Jag blev nöjd med komforten, men dock är den lite mjuk för min smak. Men jag misstänker att det är samma sänknings sats för både 4-cyl och 6-cyl och då jag har 6-cyl blir den lite tung fram till. 29970 BMW 3 Compact 3C 4 6 Cyl Sport 04/94- 12 FA35 BA15 2 220 Det var den som jag köpte oss molway.com, som du ser står det efter 3C både 4 och 6. //Ville |
|
|
Power_1333: Jag var just på väg att länka till din bil hahaha... Såg inte att det var en gammal tråd:) Måste säga att den blev rejält sänkt för att vara 35/15, ser bra ut. Mvh, Jan. |
|
| power_1333, mkt snygg compact måste jag säga :) | |
|
power_1333; Ok, pillade du något med navet överhuvudtaget? Jag har kikat på lite olika siter och på vissa så säljer de sänkfjädrar för bilar med sportchassie och vissa paket är för bilar utan. Sen finns det vissa som inte anger till vilken modell det är. Jag har kikat en del i ETK'n och det enda som verkar skilja i bakvagnen mellan sportchassie och inte är: - Stötdämparen - Fjädern - Någon gummi bussning i ovankant på dämparen Sportchassiet har ju även en krängningshämmare bak som saknas på icke sportchassie, bör väl inte påverka sänkningssatsen? Mekonomen säljer ett sänkningskit 30/15 som är för bilar utan sportchassie och det tolkar jag att eftersom det sänker så lite så blir det ju ingen sänkning om man redan har sportchassie. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.