|
|
|
|---|---|
|
hjälp mig.....till hösten ska sälja min nuvarande bmw å tänker ja skaffa mig en ny bmw....ska välja en 540 93-94 eller en 535 92-93. Och en sak till finns 540 i manuell eller | |
|
Väl 540 med manuell låda....asql helt enkelt...har testat!! Sexväxlad! Har aldrig kört 535, men ägt 530 v8 med liknande prestanda....540 är MYCKET snabbare kan jag intyga! /Simon |
|
|
okei....tackar för besvarningen =) |
|
| Har sagt det förut, men säger det igen 540 är en underbar bil och fungerar mycket bra med den 6 vxl lådan. Bägge tummarna upp från mig. | |
|
Hej! Om det inte spelar någon roll i kostnader så håller jag med om att 540i med manuell låda är brutal.. Men 6:an i 535 är ju också hyfsat trevlig,men det vet du ju redan. Köp 540 så får du ju prova något nytt.. Mvh Janne. |
|
stimpenbmw |
Hittar du en 540 manuell som e bra så köp! Synd bara att de ej är så vanliga. De flesta är automatare. Det var därför det blev en 530 för mig istället för en 540. |
| Förr när jag åkte 525 så fick jag möjlighet att testa en 540 kontra min 525. Tyckte att 540:n var framtung i jämförelse med 525:an och på riktigt krokiga vägar så var det betydligt roligare att sitta i 525:an, då den kändes mer välbalanserad. Fast det är klart att motorn i 540 gör ju att man förlåter det mesta. Nu kanske viktfördelningen mellan 535/540 inte är så stor att man märker någon skillnad i väghållningen och med tanke på V8:an så håller jag med Janne T, att spelar kostnaderna ingen roll så ta 540:n..... | |
| 540 är inte tyngre än en 535, motorn i 540 är ju helaluminium och gjutjärn i 535,totalvikten är i stort sett identisk......... | |
|
Jag har kört en jäklans massa bilar av både äldre o nyare årsmodeller. Ford,opel,bmw volvo,renault etc (Åker mycket hyrbilar i jobbet) Men INGEN bil känns så jävla rätt som 540'n. Jävligt mycket bil för pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.