|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis fått min X3:a. Tycker den är helt underbar. För första gången på länge var det ett rent nöje att gå upp och åka till jobbet. Det enda jag reagerar över är bensinförbrukningen, just nu ligger den runt 13,5. Givetvis har jag känt lite extra på gasen, men sedan har jag nollställt och försökt köra snålt. Kan det vara så att den drar lite mer i början? (Har hört nånstans att nya bilar drar mer) Vad brukar snittförbrukningen ligga på? | |
|
Hoppsan! Glömde säga att det är en 2,5:a. Kan ju kanske vara relevant information i sammanhanget :) |
|
| Jag åker på semester nästa vecka. Då skall jag för första gången kolla genom att själv räkna ut förbrukningen och inte lita på färddatorn. Blir iofs mycket långkörning men det kan vara kul att kolla ändå. Återkommer i ärendet. Som jag nämnt tidigare har min legat på 1.00-1.05 blandad körning enligt färddatorn. | |
|
Det tar ett par hundra mil innan inkörningen är klar, då brukar förbrukningen minska. Mvh |
|
| Enligt en återförsäljare av Bmw så skulle det ta 2000mil ca. | |
|
På dieslar tar inkörningen ungefär 2-3000 mil, men bensinare körs in snabbare. Mvh |
|
| Har nu varit iväg på en första semestertripp med X3:an (2,5). Jag kollade förbrukningen på den först körda tanken. Det blev mest långkörning men även en del på orten vi stannade till i. Färddatorn visade 9,6 l/100 km medan då jag själv räknade utifrån körd sträcka och tankade liter så fick jag det till 10,2 l/ 100 km. Inte så mycket att säga om då bilen verkligen gick tungt lastad och så är den ju i grunden inte lätt själv heller. | |
| Då ere iallfall lite skillnad på 2,5 bensin och 3,0D, som lägst tror jag vi har haft en förbrukning på 0,73. Automat o lagom lastad, ganska bra om men gemför :) Det som är drygt är att färdatorn visar typ 0.6 osv, den är dock uppstäld lite men det verkar inte hjälpa så mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.