|
|
|
|---|---|
|
Har nu sökt igenom hela autopower och lärt mig massor om turbokonvertering men jag har några småsaker som jag inte har 100% koll på. Det verkar ju mest logiskt att suga genom lmm (som jag har tagit från en 735) eftersom det är så den sitter original, men då mäter man ju upp luften och sen pyser ut den via dumpventilen, sätter man den på trycksidan kan man ju pysa ut luften innan den mäts upp. Borde inte detta utgöra nåt problem? Ja menar man pyser ju undan luften som motorn tror att den ska få, eller? Eller gäller de inte på bilar men en sånhär slags luftmängdmätare? Nästa grej är spridarna, ska fixa från samma 735a men de är ju inte så stora, 192cc eller nåt sånt om jag minns rätt. På vilken vanlig bil hittar man spridare på runt 250cc? Om man har lite för stora spridare gör det väl inte så mkt då datorn justerar det? Har märkt att en hel del med turbokonvertering har lite problem med att den går snålt med m30b35 spridare. Ska ladda ca 0,3-0,4 bar till att börja med och se hur den går, om den spikar lite, hur ändrar jag tändningen med original styrsystem? Blev lite många frågor kanske, någon är säkert besvarad förut men tro mig jag har sökt! Tacksam för alla svar! | |
|
Du är inne på rätt linje ang. dumpen, när du har lmm måste du ha en återcirkulerande dump, annars blir det som du säger att motorn tror den får luft som sedan smiter ut genom dumpen. Eftersom då motorn tror den får en massa luft så kommer den skicka på motsvarande mycket bränsle med resultat att den kan sura ner sig... Återcirkulerande dumpen kopplar du så att luften som den "dumpar" leds in igen i systemet efter lmmm men före turbon... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.