AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.039

måste man ha bak stötfångare?

e2182
vad säger sbp om man inte har bakstötfångare?

2.min hö backspegel trilla av igår,vad säger dem o det då..måste man ha den?
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
man behöver varken backspegel eller kofångare enligt bilprovning men polisen gnällde som fan på mig om backspegen (stoppad 5 gånger på en vecka)
Al
35
Alex_Bmw
320i -88
Man behöver inte ha några kofångare alls, bara det inte är nån vass del som sticker ut ur bilen...
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej!
Man måste ha yttre backspeglar på bilar av årsmodell 68 och nyare enligt bilprovningen. Inre behövs inte enligt samma besiktnings kille.. beror säkert iofs på årsmodell där också.
Min morris -67 gick igenom utan backspegel men min brors 75:a gick inte igenom....
Har varit med om att få en 2:a pga EN spricka i halva glaset.
Lars
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
höger behöver man inte ha!!!!
323E21terror
Enligt vedertagna regler så behöver man inte ha varken bakre eller främre kofångare sålänge inget vasst sticker ut och kan skada någon på något sätt, det är ju upp till var och en hurpass krocksäker man vill ha sin bil (inte för att det kanske hjälper allt för mycket ändå). Angående backspeglar så måste man ha kvar den vänstra dvs den på förarplatsen medan den på passagerrarsidan får plockas bort. Men jag reserverar mig för hur det gäller med reglerna för äldre bilar typ 70talet och bak i tiden.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.