|
|
|
|---|---|
Tesfes |
Mitt originallarm har fungerat klockrent drygt två år nu, tills det plötsligt gick igång utan synlig anledning & skrek efter att bilen varit parkerad ca20min. Larmet gick ej att stänga av, så jag "väntade ut det" tills bilen slutat blinka och öppnade med nyckeln i låset. Larmet gick igång pånytt men slutade då jag startade(!) bilen. Startspärr??. Det går ej att larma bilen nu + att c-låset har dött. Alla dörrar går att öppna separat inifrån och bagaget öppnas med nyckel. Säkringarna verkar hela. Kan någon ha tips och idéer? Bilen är en E36-97 |
|
Kass batteri? Carl |
|
| kabelhärvan i bagageluckan, hade samma fel e36 320 -97 | |
Tesfes |
Finns det ett relä för larm och lås i säkringsboxen eller ? |
|
Jag har ett liknande problem i min 328i touring -96 som är en import är det någon som har ett elschema över den? eller vet hur jag "nollställer" larmet. Jag misstänker att kupe´sensorn är lattjo för larmet går om en lastbil åker förbi min bil eller om det åskar ganska drygt. Walle |
|
Tesfes |
Westerdahl: Hur fixade du kabelhärvan? Jag rev isär den häromdan och hittade en avskavd kabel. Vad skarvade du med? Säkringen går så fort jag larmar bilen. Kortis ?? |
|
Vanliga kabelskor funkar klockrent. Carl |
|
| Gör som Carl 123 säger, skarva med vanliga kabelskor och dra vulkband kring alla kablarna (Det går med isoleringstejp men vulkband är bäst). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.