AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.246

Problem med Larm och centralås

Tesfes
Mitt originallarm har fungerat klockrent drygt två år nu, tills det plötsligt gick igång utan synlig anledning & skrek efter att bilen varit parkerad ca20min.
Larmet gick ej att stänga av, så jag "väntade ut det" tills bilen slutat blinka och öppnade med nyckeln i låset. Larmet gick igång pånytt men slutade då jag startade(!) bilen. Startspärr??.

Det går ej att larma bilen nu + att c-låset har dött. Alla dörrar går att öppna separat inifrån och bagaget öppnas med nyckel.
Säkringarna verkar hela.

Kan någon ha tips och idéer?

Bilen är en E36-97
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Kass batteri?

Carl
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
kabelhärvan i bagageluckan, hade samma fel e36 320 -97
Tesfes
Finns det ett relä för larm och lås i säkringsboxen eller ?
Jag har ett liknande problem i min 328i touring -96 som är en import är det någon som har ett elschema över den? eller vet hur jag "nollställer" larmet. Jag misstänker att kupe´sensorn är lattjo för larmet går om en lastbil åker förbi min bil eller om det åskar ganska drygt.

Walle
Tesfes
Westerdahl: Hur fixade du kabelhärvan? Jag rev isär den häromdan och hittade en avskavd kabel. Vad skarvade du med? Säkringen går så fort jag larmar bilen. Kortis ??
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Vanliga kabelskor funkar klockrent.

Carl
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Gör som Carl 123 säger, skarva med vanliga kabelskor och dra vulkband kring alla kablarna (Det går med isoleringstejp men vulkband är bäst).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.