|
|
|
|---|---|
bratten |
Har ett tips till er som inte vill använda Sony bilstereo.Är själv Alpine freak och vill tipsa er att det finns en Alpine rattadapter som heter i klarspråk KCE-864B kostar 995:- som du anväder ihop med tex CDM-7856RM ca 4195:-(Röd display) alt CDA-7873R 6795:- även den med röd display men med 4X60W inbyggt!!!! Lycka till! Bygger så öronen blööör. |
|
He he... det var en kille som nyss skrev samma sak i tråden under "vad har ni för huvudenheter i era bilar?" men det är bra att du skrev benämningarna. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Vet du om det även går att styra orginalväxlaren? Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Ingo hur menar du? hmmm om man har original BMW system så kan man styra en Alpine cd-växlare men om man har en Alpine huvudenhet så kan man inte styra org växlaren.(vilket iofs. borde gå om man vände adaptern mellan cd-vxl och huvudenheten åt fel håll ;-) bratten -hmm... i min prislista så har den ett rek pris ut till kund på 1045:- Mvh S4power |
|
bratten |
Som S4 säger borde det inte ställa till några större problems.Bmw har ju sina egna kontakter men växlaren skall ju vara en OEM produkt så det är bara att ta fram lödkolven.Kolla i ETKn för att hitta kablage att slackta. |
bratten |
Oj! Nu blev det mycket stereoprat! BMW använder sig av samma bus som Alfa,Mercedes,Jagga,Rover 75,Smart samt WW Sharan!ett litet tillägg bara. Mvh Bratten |
|
S4> japp det var så jag menade, styra orginal växlare. Har du fåt reda på vem som har den blåa RS2:an? Ska klura på det där. Har du fixat det så Bratten? Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Så här skre PetriV i den andra tråden : Jag har en Pioneer DEH-P8000R, men om två veckor byter jag ut den mot en DEH-P7400MP. Knapparna i ratten fungerar med en adapter från Pioneer som heter något med xx-xx303BM. Kommer inte ihåg vad den kostade. /Petri Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Ingo -Är du och smyger på NA, har du något "nick" där? Och svaret är nej ang. RS2:an! Mvh S4power |
|
bratten |
Nej!Har ingen orginal växlare i bilen! Så har inte provat den lösningen. Men bör fungera.(lovar inget) Får se om det finns möjlighet i framtiden att kanske lägga in lite tips och bilder på Mekartips. Bratten |
|
S4> he he he... nej inget "nick" men jag är där ganska ofta. Polaren på jobbet kör ju Au*host*di (Nicke W) så man måste ju kolla konkureterna :) Bratten> Ja det vore kul om du kunde smälla upp lite sånt! Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.