|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en CHA-S634 och Soundlinx interface men har nu jätteproblem med att få ihop de. Här är en länk me bilder och text: Länk | |
|
Ruzzbug: Databus kabeln till växlaren får du skarva ihop med bef. i radiokontakten, likadant med plus och jord. Är stift 3, 5 och 10 upptagna på den svarta 5x2-poliga kontakten? Det är enkelt att ta av kåpan och kolla. Jag misstänker att du får pilla loss kontakthylsorna från den nya kontakten och pilla in dessa i den bef.. Det är enkelt att lossa hylsorna med en synål, tryck in tungan på sidan av kontakten och dra samtidigt i kabeln Länk Jag kan givetvis inte garantera att jag har rätt, mao dubbelkolla med Soundlinx alt BMW. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Tack för svar! Jag gjorde som du sa och nu kom jag ännu ett steg längre. Nu kan jag välja cd på huvudenheten. Där står CD-1 men inte mer. Går inte att trycka på nån knappar mer än select där jag kan välja scan elr att spola. Sen kan ja byta tillbaka till radio också. Men de går inte att spela nån skivor. |
|
|
Ruzzbug: då har du spänning och busskommunikation till adaptern. Enligt Alpines hemsida krävs det ytterligare en box mellan växlaren och adaptern Länk CHA-S634 har AI-NET och kräver därför en Alpine KCA-130B för att översätta mellan M-Bus och AI-NET. Enligt dina bilder är Soundlinx adaptern avsedd för Alpines växlare med M-BUS. Dubbelkolla med din leverantör vad som gäller. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Ruzzbug: Jag var lite för snabb där, KCA-130B är bara en kabelstump och den fick du säkert med i leveransen. Däremot sitter där en omkopplare på växlaren för att välja mellan AI-NET och M-BUS, se Länk. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Jag tackar så mycket för lösningen =) Jag provade mig framoch det var den där omkopplaren på cd-växlaren som jag hade slagit om när den var inkopplad. Jag kopplade bort cd-växlaren, slog om omkopplaren igen, och koppla in den igen. WOOHOOO. Det funkade. Tack än en gång för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.