|
|
|
|---|---|
|
Har på g att köpa en M3 E36 321 hk som är utan ac , men om man nångång ska sälja den tänkte jag mer på. Det är ju trots allt en busbil.. och dessutom väger klima-anläggningen ju.... | |
|
Utbudet är så stort på dessa bilar så jag skulle nog kika på någon annan om det inte handlar om ett väldigt bra pris på just denna bilen. MVH |
|
|
Ok , jag tror det handlar om ett bra pris, vad bedömer ni en 97 i bra skick med 14000 mil skinn,färddat,elhiss ska ligga i om den hade ac också? 115-120 ´ ? och kanske minus 10-12 tusen om ac saknas? |
|
|
Bilen hamnar i ett helt eget fack utan ac. Väldigt svårsåld. Att det är skinn i bilen är enligt mig ett minus om det samtidigt inte finns luftkonditionering = ångbastu. Tänk efter en gång till innan du köper bilen, eller skambjud. |
|
|
AC är den bästa uppfinningen som gjorts till bilen! Trots att jag har blivit förkyld under bilsemestern förra veckan (troligtvis den orsaken), med ca 8-9 grader under utetemperaturen så är det så otroligt skönt i bilen... Bilen kommer garanterat att bli mer svårsåld när du ska sälja den sen om den inte har AC. Har du en gång provat AC så kan du inte vara utan det! BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
På en M3 torde avsaknaden av AC göra mer än 10-12 då M3 bör vara välutrustade, på en "snikigare" modell hade det väl vart acceptablet på, En M3 utan AC är risken stor att du blir sittande med en osäljbar bil... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Gemini__ |
Precis, ingen idé att köpa en M3:a utan AC när utbudet är så stort som det är. Blir garanterat svårsålt längre fram. Mvh: Thomas |
|
Precis som nån skrev ovan så vill man helst inte vara utan om man vant sig vid Ac som det ju nästan är i alla moderna bilar idag. Jag ratade ett par fina bilar när jag letade sommarbil just bara för att de inte hade ac och jag inte ville åka runt och svettas hela sommaren.....= ) Mitt råd är också att rata den om du inte får den extremt billigt. |
|
|
Den dan du ska byta in den så får du ett skambud för att ac inte finns. No More Limits! |
|
|
Om han nu köper en M3 utan AC till underpris... vad gör det då om han får sälja den till underpris? Visst den blir mer svårsåld men betalar man mindre kan man ju sälja billigare också. //Stenback |
|
| hmmm hur många hk går det åt att driva en AC? | |
|
Ca 2 hk går det åt att driva ac:n Stenbeck: Han får sälja den ännu billigare... No More Limits! |
|
| Minus 25 för avsaknad av AC är nog inte alls i överkant. | |
| Eftersom vi är i sverige är ac inte så viktigt, det är varmt en månad om året och då är det inte ens jättevarmt, och det lilla snabbare det går att defrosta rutorna är inte mycket. | |
| Men en cab då? Är det lika svårtsålt med en cab som saknar AC? | |
|
Kan hålla med Westerdahl där, I sverige har vi faktiskt bara 1 månad per år det är varmt sommarväder. I fjol hade vi i norrland inte många soltimmar det regnade ju hela sommaren! Hade man bott i Turkiet eller liknande då kanske man inte klarat sig lika bra... |
|
|
Håller inte alls med Westerdahl. Om "varmt" är temperaturer runt 30 grader kanske det inte är varmt ofta i Sverige. Men om man tycker det är varmt de dagar man använder Ac'n så skulle jag gissa att jag använder min betydligt mer än 1!? mån per år. Brukar vara varmt nog i April/Maj sen kör jag den dagligen säkert fram till Sep/Okt nån gång. Har man dessutom skinn i bilen som jag gärna vill ha så kan det vara rena bastukänslan om bilen stått en hel dag i kanske 25 grader. Skulle överhuvudtaget inte köpa en bil idag utan klima oavsett pris. Om jag kunde fått min 330d utan AC 50" billigare hade det fortfarande inte hjälpt när jag svettats ihjäl i bilen 3-4 mån per år. sw |
|
|
Jag tycker att en 316 eller 318 utan AC inte är så farligt. Dock en 328 som saknar AC, det går bort nästan direkt. Jag letar bil nu som in i h*lvete, gjort det mer eller mindre i 6 månader nu. En M3:a ska definitivt ha AC, känns redan illa om bilen inte ens har stora färddatorn. Jag har/hade näst intill all utrustning på min 325:a, sen om jag skulle vilja byta till en M3:a nån gång i framtiden så skulle det känns konstigt ifall den inte hade minst lika mycket utrustning som jag hade i min gamla 325:a! Visst man kanske tänker att Sverige inte är något tropisk land direkt, men den stunden det är varmt ute, de veckorna, då är AC:n guld värd! |
|
|
Håller helt med Wadstedt, AC är till nytta halva året. Även om det bara är 10 grader ute så blir det ordentligt varmt i bilen om den står på en solbelyst parkering. Att köra en snabb bil med rutorna nere är en ren plåga. |
|
|
klart att det skall finnas klima på en e-46:a nästan lika viktigt som en sexväxlad låda finns inget alternativ, bättre att stå över :-) .... mvh |
|
| Svenskar är EXTREMT AC tokiga. Typ kortbyxor i maj, var ser man det någon annanstans? ;-)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.