|
|
|
|---|---|
|
Jag har en längre tid haft problem med bensintanken på min 735:a. När lampan för låg nivå har lyst har jag bara kunnat tanka cirka 45 liter för annars rinner det ut bensin. Efter att ha bytt kamaxel tyckte jag det var dags att göra något åt bensintanken, varför jag demonterde den, tömde den på bensin och fyllde vatten. Det rann fem fina strilar från påfyllningsröret just innan den går in i tanken. det var "pittings" runt hela periferin! Att laga en bensintank känns inte helt bra, någon "pirattank" hittar jag ej och BMW-återförsäljaren vill ha drygt 3.600 kr för en ny. Att hitta en bensintank på någon skrot som är i "nyskick" kan vara svårt. Ny skall jag sova på saken innan jag bestämmer mig, men om någon har en strålande idé så är jag tacksam för tips. Vixit, dum vixit, laetus | |
|
Prova kemisk metall på tub från OK. Mvh |
|
söören |
kemisk metall på tub va ordet . har jag lagat många E30 tankar med funkar kanonbra |
|
Kemisk metall på tub från OKQ8 förstås! =) Mvh |
|
|
Hej Grabbar! Det var otroligt vad Ni var överens! Jag har hittat något som heter "Läck-tätare" och verkar likna Kemisk Metall. Jag tror jag provar det! Tack för synpunkterna! Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Finns ännu ett alternativ som faktiskt fungerar>>>Ta hård "gammeldags barntvål" och bearbeta den en smula sedan så trycker du "tvåldegen" in i porerna,fungerar tro mig. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.