AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
415

Vad behövs för att snygga till min 325:a coupé?

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Jag är helt grön inom området "styling", men vill ändå börja snygga till min 325:a lite. Ska börja med att köpa vita blinkers runt om, men vart vänder jag mig för att köpa dessa? Och är det något man kan byta själv om man är lite händig?

Är det en bra idé att köpa en vinge? Har sett en del olika typer, och vissa ser riktigt fina ut. Samma frågor kring vingen som för blinkers.

Och så har vi det här med kjolar. Jag har "original-kjolar" på min bil (se t.ex under Läsarnas bilar/"325i 1992 Henri"). Visst ser det OK ut, men de är gråa (min bil är svart) och så är det lite småskador i dem här och var. Hur ska man gå tillväga för att byta dessa, och kostar det massor med pengar? Jag tror bilen skulle bli klart mkt fräckare med lite snyggare kjolar.

Det var det hela. Hoppas någon har tid att svara!

Micke
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Det som gör allra mest skillnad om man har begränsat med pengar är helt klart:

Vita blinkers
Begagnade 17" fälgar
M3-främre kofångare
kopior på M3-speglar

Blinkersen kan du köpa bl a på följande adress och dessa bytar du busenkelt själv:
Länk

Speglar hittar du på samma ställe men även på:
Länk

M3-främre kofångare hittar du billigast på:
Länk

Har du inte jättebråttom så kan du nog hitta allt detta under "delar säljes". Utöver allt detta kan du sedan komplettera, men dessa styling attribut tycker jag gör mest skillnad med tanke på vad du lägger ut. Vinge tycker jag att du kan vänta med att köpa.

Sidokjolar hittar du också på den danska sidan. Jag har själv köpt mina därifrån och kvaliteten och passformen är kanon. Glöm inte att räkna till dansk moms och räkna om till svenska kronor för att få ett hum om priserna.

Mvh
Carsten
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Steg 1 i stylingskolan är sänkning, absolut!
Att göra något utan att sänka är bortkastat. 30 mm är lagom för de flesta. Sedan kommer nedlackning och fälgar, förslagsvis 17 tum. Jag är svag för M3 fälgar och Alpina. Klassiskt och stilrent.

Jag tycker orginallinjerna på coupén är skitsnygga, en vinge kan sabba, speciellt om bilen inte har rätta fälgar och sänkning. M3 fronten är schysst men speglarna är dyra och blir snodde ett par gånger om året. Vita blinkers blir snyggt på en svart bil som din.

Mr C
sportsbmw
Hej!

Jag tycker att du som grädden på moset ska tona rutorna på bilen, då blir det riktigt fett!
Och när du ändå är igång så varfär inte slänga på ett par 18" sulor på pärlan också, lycka till!!

mvh / Rickard!

/// BMW RULES ///
Marquez
En svart Coupé...

Länk

De enda som saknas är M3-speglar och möjligtvis en M-front om ekonomi tillåter...

-Mackan-
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Oj, tack för all respons! Nu blir jag sugen på att inhandla lite grejer. Ska kolla igenom ovanstående adresser och hitta ngt passande.

Har förresten börjat min "upp-hottning" av bilen genom att beställa 17" Schnitzer-fälgar på 225-däck. De såg snygga ut så jag slog till.

Jag får helt enkelt återkomma med kort på bilen när jag lagt ner lite mer jobb.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.