AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
937

Antislirlampan lyser

Ke
38
Ked
523IA -96
Hej

Har tidigare skrivit om surrande oljud från bakhjulen vilket jag tror har att göra med att bakhjulslagret/lagren håller på att ge sig. Har fått bra svar på detta både från webben och verkstaden via telefon (befinner mig på semester)
Men har nu har antislirlampan börjat lysa kontinuerligt. För ungerfär två veckor sedan, när det surrande ljudet från baken började göra sig gällande, så hände det att att antislirlampan lyste en kort stund. Men nu lyser den hela tiden oavsett hur jag trycker på antislirknappen. Kan surret vara annat än Bakhjulet/bakhjulen eller kan det ha något att göra med antislirsystemet?

MVH / Kenneth
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vore det både ABS/ASC lamorna som lös och ett dåligt hjullager skulle jag se sambandet, då triggerpunkterna för ABS/ASC sensorn sitter på packboxen till hjulagret som är en enhet.
Bara ASC lampan brukar vara relaterat till ASC ställmotor på innerskärmen ofta vajern mellan ställmotorn och trottelspjället som kärvar eller är av.
Eller själva trottelspjällesmekanismen som kärvar.

///MVH Hasso
Länk
Ke
38
Ked
523IA -96
Tack Hasso

Kan det surrande ljudet ha att göra med antislirsystemet?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det kan jag omöjligt svara på, lyssna under huven om det är ASC ställmotorn som surrar.

///MVH Hasso
Länk
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
När min antispinn - lampa lyser konstant brukar jag släppa upp gasen... Då slocknar den... ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.