|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nöjd nybliven ägare till en 320d årsmodell 00. Jag har 3 frågor som ni kanske har svaret på ? 1. Service: vad kostar Inspektion1 resp. Inspektion2 på BMW verkstad? Kan man göra delar av jobbet själv? (Har egen smörjbrygga för oljebyte). Kan man göra det på ej BMW-verkstad och ändå få stämpel i boken? 2. Momentbortfall vid full acceleration. Har på sista tiden märkt en tydlig "paus" i accelerationen vid fullgas runt 2300 rpm. Mycket irriterande. Har även känslan att det tar tid innan bilen börjar accelerera vid fullgas. Vad kan det vara? Luftmassemätaren? Köpte bilen i mitten av maj hos BMW handlare med 1 månads garanti. Nästan 2 månader har gått... Lönt att bråka med dem om det? 3. Har multifunktionsratten och vill ha handsfree monterat till den för min Sony Ericsson 500i. Går det? Kan man göra själv? Annars vet någon nån bra firma som gör sånt? Hoppas ni har lite goda råd. Ha en skön sommar! Hälsn . Peter | |
|
Hej Peter! Kul att du är nöjd BMW ägare. - Har bara delvis svar på fråga 1, du får givetvis stämpel även om det inte är en auktoriserad BMW verkstad. Själv så servar jag min på en icke aukt. verkstad, och jag är mycket nöjd med det. Pris får du alltid om du ringer upp aktuell verkstad. Eller sök inlägg, det finns mycket nyttigt här! Lycka till! Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| 2. Du får nog byta mycket riktigt luftmassemätaren. Hade exakt samma fel på min 320d-01:a och problemet löste sig efter ett verkstadsbesök. | |
|
Hej ! Nu är jag inte så säker på att det är luftmassemätaren i alla fall. Efter att ha bläddrat igenom diverse forum så har jag förstått att om lmm är paj så ska förbrukningsmätaren även dippa under den tid då motorn ej drar riktigt och det gör den inte. Även toppfarten på 210 klarar den. Så testade jag i morse för skojs skull att koppla ur antispinnsystemet och voila.. då går den mycket bättre med jämnt drag och bra respons på gasen. Konstigt kan man tycka? Ska prova att köra så ett tag och se om det håller i sig. mvh - Peter |
|
|
Insp1 ca 3000 Insp2 ca 5000. No More Limits! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.