AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
647

530ia kombi värde.?

bmw320cab
Har blivit erbjuden att köpa en Bmw 530ia Touring med lite lull lull
9500mil,automat,träinlägg,svart helskin,sportstolar,efter monterad navigation, 1 ägare som min far känner.

Bilen är en 2001.

Bilen står i utlandet så man får väl räkna till resa+bensin.

Har blivit erbjuden den för 149.000kr vad tror ni om det.?
Tycker själv att det är ett kanon pris dvs om jag blir av med min 530ia sedan först.
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Kanonpris vet jag inte, men 159kkr intagen och klar är väl åtminstone OK med tanke på mil och känd historik... sen var det ju det där om:et med att sälja bef bil först...

Kanske inte så lätt men lycka till!

Lasse
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror inte att man får så mycket mer än 150-160 kkr i dagsläget för bilen du syftar till. En här på forumet har haft en liknandebil med skinn utan sportstolar för 175kkr i annonspris, och bilen har varit på annons flera månader. Vet ej om den är såld nu.
Tror som Jaken.

Du borde kunna hitta en liknande bil med den utrustningen
och milen i Sverige för runt 160".

Mvh
bmw320cab
wadstedt79 :jo iofs men då har jag inga garantier på att milen stämmer m.m.

Denna bilen vet jag att milen stämmer samt att den är krock fri.

Har ev fått sålt 530ia sedanen för 153.000kr så som det ser ut så blir det en 530ia kombi :)
Varför kan du inte hitta en i Sverige och kolla
historiken själv? Varför inte en Sv såld så slipper du
leka detektiv nere i Tyskland för att verifiera milen......= 9

sw
bmw320cab
wadstedt79 : vet ej om du läse mitt första inlägg.? det är en arbetskamrat till min far som ägt den sedan ny. så jag är helt säker på att allt stämmer :) blir bra som fan detta ... hoppas jag..

Men iofs skulle en sv-såld inte sitta fel till det priset om du har någon i lager ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

bmw320cab: tycker du fått ett bra pris på Touringen. Flertalet av de 530T du hittar till bättre priser här hemma har en tveksam historik och dom är även dessa importerade. En svensksåld 530T med de milen och utr har jag inte sett för 150'.

___
//Ulf
bmw320cab:
Har jag fattat dig rätt om jag säger att bilen är sv-såld, står i utlandet och är svenskreggad?
bmw320cab
rolex: nej den är inte sv-såld eller svenskreggad..
bmw 320cab

Det jag menade var att det kostar ju säkert runt 8-10" att hämta hem den och ha den klar på gatan även om den har känd historik.

Sen menar jag inte heller att det finns många likvärdiga sv-sålda med utsatt pris på runt 150". Däremot kan du ju säkert hitta likvärdiga sv-sålda runt 175-180" som varit utannonserade länge och som det kan vara bra prutmån på.

Får ju hela tiden bevis på i olika trådar här att det är närapå omöjligt att sälja bil tom fulldok fina bilar med bra pris.
Troligtvis är det mycket bra prutläge hso nån som behöver bli av med sin bil pga tjänstebil osv.

Men visst om bilen du pratar om är i bra skick, fullservad osv så är väl inte 149" något överpris även om jag inte skulle säga att det är ett klipp heller. Men jag kan ju ha fel.........

sw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.