|
|
|
|---|---|
|
2 av mina pinnbultar till grenröret har gått av ! av nån konstig annledning och hälften sitter kvar i toppen finns det nån lösning förutom att riva toppen eller dra ut motorn? tacksam för alla svar DJ DEAN | |
|
Sticker inte bultarna ur det minsta?En möjlig lösning vore att försöka borra ett lagom stort hål i bulten(om det nu är möjligt att komma åt,men det finns "smidiga" tryckluftsdrivna "borrmaskiner") o sedan slå in en torx-bits av lämplig storlek o försöka lossa...Värma kan man oxå göra men toppen e ju rätt känslig så... |
|
| Den tryckluftsdrivna vinkelborrmaskinen för tryckluft och en torx- eller inbusbit är det som rekommenderas. Använd INTE någon klen liten svinpitt då dessa tenderar att gå av och då räcker det inte med borr för att få ur den... (gnistning) | |
|
I ett liknande fall löste jag det med att som "Dawwe" säger, borrade ett lite hål (j*t mödosamt dock...) och sedan använde jag en s.k. grispitt, svinpitt som "Matte" omnämner. Jag planade den brustna pinnbulten lite med slipen innan jag borrade så jag kunde körna först och sedan borra mot en plan yta. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
| ...som jag INTE rekommenderar! Jag, liksom många andra, har brutit av grispitten i hålet och då blir det till att lyfta toppen samt hitta en mekanisk verkstad som kan gnista ur grispitten vilket inte är det lättaste i semestertider. En torx- eller inbusbit är bättre att offra! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.