|
|
|
|---|---|
|
Var inne på Tuningchip.com och såg att det finns ett chip till min 540i som ger +30hk och +40nm och kostar 4000:- Vad tror ni om det här? | |
| Va! | |
_WmB_ |
om du tror på tomten så kan det nog va sant. |
| Dom siffrorna vill man nog få bekräftade på en rullande landsväg. | |
|
Här finner du andra bra chip till din 540. www.itsfun.nu MVH / Jacob |
|
|
Nej! Länk |
|
| Så det är bara skitsnack alltså...som man trodde! | |
|
Min uppfattning är att det inte behövs. :-) Carl |
|
|
KCR utlovar 24HP extra, (286 -> 310) ... om det stämmer kan jag tyvärr inte svara på. Man måste även använda 98 oktanig bensin. ######## # PAJALA # ######## |
|
| KCR? Är inte de bara för dieselfordon? | |
|
Nej de har även till bensinare. På min 328:a skulle det göra 16 hp (193-209) om jag minns rätt. /Eje |
|
|
Ang. www.itsfun.nu! Hur kommer det sig att chippet kan kräma ur mer hp ur 325:an än 328:an. 207 hp på 325:an medans det blir 205 hp på 328:an. Iofs blir det några Nm mer i 328:an men hur kommer sig? /Eje |
|
| 540 touringen vi bänkade gav +hk och +nm åt det hållet, lite bättre. Dock mappnings bart chip. | |
laban325 |
In med skiten i rullen så lär ju svaret dycka fram! |
| Gonucku: Det är väl inte så konstigt om du tänker efter... kolla på effektkurvorna så ser du att 328 pga sitt smala insug ej ger något över 5300 rpm till skillnad från 325 som ger max nära toppvarvet, alltså 325 andas bättre och därför kan du få ut mer ur den på toppeffekten än 328. (sen så vet man ju inte om chippen ger så mycket som det står) ett bra sätt att testa detta med toppeffekten är om både en 325 och en 328 ligger på 5500 rpm och båda ger fullt då ger 325 motorn fler hp till varvstoppet, men en 325 blir ju ändå efter om man drar från början för det lilla piggare den är på toppen väger inte upp vad den förlorar under 5500 rpm... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.