|
|
|
|---|---|
|
Monterade 2 öppna luftfilter på min 750 88:a i går och nu går den inge bra alls. Svarar dåligt på gasen, i bland inte alls, orolig gång över huvud taget och känns mycket tröttare än före. Är det någon som har monerat öppna filter på en sån och kanske har en aning om det går att göra något eller är det bara å byta tillbaks? | |
|
Byt tillbaka! Läs även: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
... precis. Hade dom nere i Munchen, 1988 kommit fram till att öppna filter är bäst på en dryg halvmiljonsbil så hade dom garanterat satt dit sådana. MVH /// Paap R |
|
... precis. Hade dom nere i Munchen, 1988 kommit fram till att öppna filter är bäst på en dryg halvmiljonsbil så hade dom garanterat satt dit sådana. MVH /// Paap R Att dom inte monterade dom orginal hade nog mera med att man knappast ansåg det passande med det insugsljudet det ger på en stor lyxbil och öppna luftfilter var väl inte så utvecklade 88:a som dom är i dag heller. Men men anledningen till det kan säkert diskuteras i flera sidor här, jag ville bara veta om någon annan provat och om det funkat eller inte. I länken som Erik bifogade var det ju inte så många som talade av egen erfarenhet på en 750i och jag tycker det låter konstigt att min bil skulle gå så dåligt om det bara handlade om att den får in lite varmare luft från motorn. Men tack för svaren. Alla svar är hjälpsamma på ett eller annat sätt. |
|
|
Jag har provat, den enda märkbara skillnaden var just insugningsljudet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad hade du för sorts filter på din då Jesperado? Insugsljudet är ju grymt men om det inte går att få den att gå bra med dom så är det ju inte värt det. |
|
|
Jag hade två dubbekonade BMC-filter. Bilen gick precis lika bra, men lät annorlunda. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja nu är det ju nästan så man skäms... Monterade filtena i går kväll och blev klar sent så jag testade bara den en sväng på gatan och då gick den bra. När jag sen åkte till jobbet i morse gick den som jag beskrev tidigare. När jag sen skulle visa chefen hur snyggt det var med öppna filter så hittade jag felet. Klammorna hade för kort gänga så båda filtrena hade ramlat av LMM helt. Så jag åkte till Mekonomen och köpte bättre klammor och nu går den som den ska igen... Fast med ett jäkligt skönt insugsljud :) |
|
|
Elwood måste ju vara marit och skärma från all varmluft i 750 för det är ju trångt. -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Jä än så länge är det inte avskärmat alls men det blir nog ett spännande uppdrag :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.